Rabu, Ogos 20, 2014


Bertempat di Kompleks Yayasan Pahang Tanjung Lumpur telah berlansungnya satu program Wacana Antarabangsa Intelek Islam berkaitan isu kecelaruan Aqidah.

Program tersebut merupakan program anjuran Yayasan Pahang dan pihak Kerajaan Negeri Pahang bagi membincangkan soal Aqidah Umat Islam masa kini.


Panel yang hadir dalam program tersebut pulak bukan calang - calang orang. Yang satu datangnya dari Universiti Al-Azhar yang mahir dalam ilmu Usuluddin.

Manakala seorang panel datangnya dari Jordan, mahir dalam Ilmu Al-Kalam, Mantiq dan Usul Al-Fiqh serta pakar dalam fahaman Ibnu Taymiyya.


Biarpun kedua - dua tokoh itu merupakan ulama yang terkenal dinegaranya serta nama mereka turut pernah didengar di Malaysia, namun ada juga yang mengejutkan.

Kehadiran YAB Menteri Besar Pahang dan kesudian Kerajaan Negeri menganjurkan program sedemikian benar - benar menyentuh hati kedua - dua ulama berkenaan.


Salah seorang dari mereka melahirkan rasa kagum terhadap MB Pahang yang turut serta hadir dari awal hingga ke akhir wacana tersebut berlansung.

Malah, keprihatinan YAB Menteri Besar Pahang terhadap isu kecelaruan Aqidah Umat Islam di Malaysia pada hari ini juga menarik perhatian mereka biarpun ianya kali pertama mereka berjumpa dengan MB Pahang!!!
Categories:

10 ulasan:

  1. habislah impot lagi tok guru arab dogol ni utk mengarabkn lagi otak org melayu terutama lelaki melayu..dorang org arab ni sendiri sekian lama celaru sesama sendiri dorang pulak nak dijemput berckp akidah..sudahlah

    BalasPadam
  2. orang arab datang malaysia berpurdah bagai. sampai malaysia togel mcm kita gak. dah lah pernagai nauzubillah. kiasu lagi kuat. tak caya tgok isu palestin

    BalasPadam
  3. Hanya AQIDAH PAS SAHAJA YANG LAKU ATAU BETUL 1000% DIATAS BUMI MALAYSIA ..HOK LAIN TOK LEH PAKAI ..
    MUNGKIN LAGI .. FATWA BERZINA DI BOLIHKAN JIKA PELAKU NYA MEMAKAI KONDOM .. SEBAB KULIT BERSENTUHAN ..
    KOT KOT PEJUANG PENGANUT PAS AKAN MENGELUAR BEGITU..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ini aku btulkan...... nk tanya mu dlu.... hang bg aku 1 fatwa atau ayat tegas bahawa islam sejati bersama parti..... setahu aku islam ni bergantung pada ulamak yg mmbawa nya... mu biar ilmu hok dalam dada tu banyok dlu... taksub parti cm mu yg rosak agama....

      Padam
    2. Ala.. Dia sindir pas je tu..

      Padam
  4. Ingin saya betulkan.... Orang yang memakai purdah ke malaysia tu kebanyakan orang iran atau lebih senang dikenali sebagai orang iran, mereka sendiri tidak mengaku sebagai orang atau arab..

    BalasPadam
  5. Majlis ilmu pun nak kondem bkn nak sokong..majlis apa lagi yg korang nak..at least mb pahang buat majlis ilmu tp kat satu negeri buat sukan bogel..maybe yg tu kena sokong kut..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ialah. ...mereka ni ada masaalah akal dn hati majlis yg baik pun salah, itu yg konsert menyanyi terkinje macamqirdun tak pula nak coment.

      Padam
  6. Yang duk kondem ni nak tanya... Solat penuh tak? Subuh solat kat masjid tak? Antara politik dengan Islam mana sokong? Zikir berapa kali sehari? Oklah Wahhabi marah baca Surah Yasin malam jumaat... tapi Alquran baca berapa banyak dalam sehari?

    Bila ulama yang menjadi guru ramai mahasiswa kita pun kamu kutuk... Sapa lagi kamu nak hormat? Lim Kit Siang? Gobind Sing Deo? Anwar Ibrahim? Najib Razak?

    Umur kamu dalam 60-70 nanti i'Allah kamu mati... Orang Politik mana boleh selamatkan kamu depan Allah?

    BalasPadam
  7. Heh, ingat kn dia bg talk ttg isu aqidah.....gempak jer lebih

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping