Jumaat, Ogos 15, 2014


Membelakangkan konsensus dan mengugut serta memaksa orang lain untuk bersetuju dengan mereka. Itulah tindakan yang dilakukan oleh puak - puak PKR tu sebenarnya.

Dalam isu berkaitan dengan kedudukan Menteri Besar Selangor tu, memang jelas yang PKR bertindak sendirian tanpa merujuk kepada mana - mana pihak luar.

Waima dengan parti lain dalam Pakatan pun tidak dipanggil untuk dibuat mesyuarat bagi memutuskan keputusan yang senada dengan tindakan yang diambil.

Sejak dari awal lagi, PAS menjelaskan pendirian mereka mengenai tindakan yang dilakukan oleh PKR tu dan menyifatkannya sebagai satu Pengkhianatan.

Bukan sahaja agenda "Langkah Kajang" tu yang dilihat sebagai satu tindakan menghina kedudukan PAS sebagai salah satu gabungan dalam Pakatan. 

Malah, pencalonan Wan Azizah sebagai pengganti kepada Khalid Ibrahim juga turut dianggap sebagai satu tindakan yang membelakangkan konsensus Pakatan.

PAS juga dalam kenyataan sejak akhir - akhir ini jelas mula mempertikaikan amalan Kronisme dan Nepotisme yang dilakukan oleh PKR berhubung jawatan MB Selangor tu.

Soalnya, kenapa perlu letak nama Wan Azizah juga sebagai Menteri Besar? Tak de orang lain ke yang lebih layak untuk diangkat menjadi pemimpin utama dalam parti?

Apa yang dilakukan oleh PKR tu hakikatnya melanggar tuntutan Islam sendiri yang melarang kaum wanita untuk memegang tampuk pemerintahan sesebuah Negeri.

Walaupun ada dikalangan ulama yang membenarkan perkara sedemikian, namun ianya masih lagi perlu mempenuhi beberapa syarat yang ditetapkan syariat.

Diantaranya, perkara itu (melantik wanita jadi pemimpin utama dalam wilayah) sekiranya tidak ada kaum lelaki dikalangan umat Islam yang layak untuk memegang jawatan tersebut.

Maka persoalannya sekarang, adakah orang lelaki di Selangor tu semuanya dah pupus sehingga membuatkan mereka tak layak untuk menggantikan Khalid Ibrahim?

Atau, adakah pemimpin lelaki di Selangor tu semuanya bukan Islam sehingga terpaksa melantik seorang wanita untuk memegang teraju utama dalam pemerintahan Negeri?

Persoalan itu yang perlu dijelaskan oleh PKR memandangkan mereka masih enggan menamakan calon lain selain dari isteri kepada Si Ketua Penipu tu sebagai MB Selangor.

Jika mereka GAGAL untuk menjelaskan perkara tersebut, jangan pulak diorang nak meroyan tak tentu arah menuduh orang lain benda yang bukan - bukan. Kot ye pun diorang nak jadi manusia MUNAFIK, jangan la diorang nak heret orang lain sekali!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. gaji mb selangor lebih besar dari pm siapa yang taknak

    BalasPadam
  2. Gentlement kat Selangor sudah tidak releven lagi kot, sebab sudah expired lagi pun si jijah ada kipas ajaib, lu olang ada apa?

    BalasPadam
  3. Apabila haramjadah jadi pemimpin maka perkara haram akan menjadi halal. Selagi tidak dikurung Lelaki songsang itu kacau bilau akan berlaku kpd rakyat. Anwar menggunakan pengaruh wang dan ganjaran kpd sesiapa shj demi menutup bangkai pada dirinya. Rakyat harus bertindak sebagaimana tindakannya sebrlum ini.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping