Jumaat, September 19, 2014

PKR dan DAPigs didesak supaya terima keputusan Sultan Selangor? Apa sebenarnya yang cuba disampaikan oleh Setiausaha Agung PAS tu?

Jika dilihat secara zahirnya, kenyataan yang dibuat oleh Pak Mus tu memang mudah untuk kita faham. Tapi, adakah ianya perlu dibuat secara terbuka?

Dari satu sudut, kenyataan yang dibuat oleh Pak Mus tu seolah - olah membayangkan PKR dan DAPigs ni terlalu jahil dalam memahami Undang - Undang Tubuh Negeri Selangor.

Dalam kenyataan yang dibuat semalam, Si Pak Mus tu dengan tegas mendesak agar PKR dan DAPigs serta seluruh pihak yang berkaitan agar akur dengan keputusan Sultan.
BATU PAHAT: Setiausaha Agong PAS Datuk Mustafa Ali menggesa PKR dan DAP menerima sebarang keputusan Sultan Selangor dalam melantik Menteri Besar Baru Selangor, termasuk jika yang dipilih baginda adalah ADUN PAS. 

Mustafa akur bahawa kerusi MB itu "kerusi PKR" namun menegaskan Sultan mempunyai "kuasa mutlak" dalam menentukan siapa harus menyandang jawatan itu. 


"Saya tidak mahu membuat apa-apa andaian. Jika Sultan sudah membuat keputusan, semua pihak kena terima, bukan sahaja PAS," kata beliau kepada pemberita.
Dengan kenyataan tersebut, mula la ada dikalangan rakyat diperingkat bawahan mula membuat tanggapan bahawa Pak Mus cuba merahsiakan sesuatu.

Adakah kemungkinan Pak Mus tahu siapa yang bakal dilantik menjadi Menteri Besar Selangor yang baru bagi menggantikan Khalid Ibrahim?

Jika dilihat kepada senarai kemungkinan, ianya memang masuk akal. Nak pulak bila PAS bagi dua senarai pencalonan berbeza sebelum ini untuk dipertimbangkan.

Persoalannya, adakah PKR dan DAPigs mampu akur dengan sebarang keputusan yang dibuat atau mereka akan kekal menderhaka kepada institusi Raja - Raja Melayu? Wayang Pakatan semakin hangat, kalah Box Office woo!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. kes video berzina bila pak mus nak buat lapuran polis......diam makna salah.....harap-harap orang akan lupe ye dok

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping