Khamis, September 04, 2014


Bak kata orang Ulu Cheka, "The Higher you get, The Harder you fall". Maknanya, jangan la kita nak rasa bangga diri sangat tak tentu arah.

Takut nanti bila kita rasa diri kita besar, bila jatuh habis semua hancur berkecai. Kot kalau peribahasa itu pun puak - puak DAPigs tu tak faham, tak tau la.

Nampak sangat la yang diorang ni jenis manusia yang Sombong, Bongkak, Angkuh dan suka berlagak tak tentu arah. Maka sebab itu diorang anggap diri diorang besar.

Waktu ni, boleh la puak - puak DAPigs macam Si Guan Eng tu rasa diri dia besar sangat. Tapi dia kena ingat, parti dia tu pun tak ubah macam Pencacai je sebenarnya.

Dia kena ingat, DAPigs boleh masuk ke kampung hari ini kerana dibawa oleh pemimpin dan penyokong PAS. Kalau tidak, jangan harap la orang Melayu nak terima diorang.

Jadi, usah la DAPigs nak berlagak dan buat dakwaan kononnya PAS akan lenyap sekiranya mereka keluar dari Pakatan. Tak perlu la diorang nak bagi amaran sedemikian.

Macam yang dinyatakan oleh Si Nasa Tantawi tu semalam, DAPigs mungkin memerlukan masa yang lebih lama untuk mencapai matlamat mereka kalau tak de PAS.
"Ketika itu bukan saja Lim Kit Siang sudah mendiang, Guan Eng juga dah jadi mendiang. Buat Brother Anwar Bin Ibrahim, apa pula ruginya?Anwar akan jadi Almarhum tanpa sempat jadi Perdana Menteri Malaysia", dakwa Pas
Hakikatnya, Walaupun DAPigs rasa diorang dapat pertahankan banyak kerusi kalau tak bergantung kepada PAS, tapi diorang akan tetap hilang banyak penyokong.

Tengok Pilihan Raya Kecil Parlimen Teluk Intan pun jadi la. Bila PAS kurang turun berkempen, habis semua orang Melayu pun tak menyokong DAPigs.

Biarpun DAPigs tu ada ambik orang Melayu untuk jadi Pencacai diorang, tapi hanya setakat jadi Pencacai je tak guna beb. Ianya tak membawa sebarang perubahan.

Sebagai contoh, macam Ahli Parlimen Raub tu. Apa fungsi dia dalam DAPigs kalau bukan kedudukan dia hanya sekadar Pencacai je kepada parti Chauvanist tu?

Tapi malangnya itu pun dia masih tak sedar jugak. Dasar orang lupa daratan memang macam tu la gayanya. Demi kepentingan diri sendiri, sanggup dia gadaikan semua benda. Termasuk la maruah diri dia sendiri dan jadi Macai Cinabeng DAPigs!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Tak sangka orang ulu cheka fasih berbahasa Inggeris.

    Biarlah komunis jatuh terus lagi bagus. Tujuan komunis nak pecah belah orang melayu saja. Cina ini ingat dia orang terror sangat.

    Congratulation orang ulu cheka boleh bahasa inggeris. Nantilah saya nak pergi ulu cheka dan test orang ulu cheka bercakap inggeris.

    BalasPadam
  2. We try our best konker peneng forever u lebai so funny xpesialy tantawi ka ka ka

    BalasPadam
  3. "Sebagai contoh, macam Ahli Parlimen Raub tu. Apa fungsi dia dalam DAPigs kalau bukan kedudukan dia hanya sekadar Pencacai je kepada parti Chauvanist tu.."

    Tang ni bagus, bagi sebiji pecacai melayu 'kasut' Dap... ( komunis memang cop melayu itu macam kasut, di tapak kaki jer... masih melayu bangang terjilat-jilat !

    BalasPadam
  4. Melayu frustrated.... apa pun boleh jadi , sampai sejarah bangsa Malaysia pun mereka kata tak betul . Komunis dikatakan pejuang. Sedangkan suatu ketika satu dunia tahu gerakan subvesif komunis dan pasukan gerila bawah tanah mereka. Modus operandi mereka akan menyokong mana-mana parti yang menentang pemerintah.... sebelum mereka berkuasa untuk memerintah.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping