Sabtu, September 13, 2014

Hah! Kan pelik tu? Kenapa pulak orang buat tak tau je bila nama pelakon Si Mustafa Kamal tu sering dikaitkan dengan puak - puak Pembangkang?

Tak de orang kisah pun dia nak sokong pihak mana ye tak. Tak de orang pun nak persoalkan pilihan yang telah dibuat. Sebab apa orang tak kisah?

Sebab pilihan yang dibuat oleh Si Mustafa Kamal tu adalah pilihan dia sendiri. Dia buat tindakan tu atas dasar kemahuan dia. Dia bebas untuk memilih.

Itu membuktikan bahawa Malaysia ni sebuah Negara yang mengamalkan Kebebasan. Sesiapa pun ada hak nak buat apa yang diorang suka. 

Asalkan ianya berlandaskan perlembagaan dan tak melanggar undang - undang serta tatasusila masyarakat majmuk di Negara Malaysia ni.

Jadi, tak de la orang sibuk nak pertikaikan pilihan yang telah dibuat. Ianya berbeza dengan apa yang dilakukan oleh sesetengah artis lain yang sokong pembangkang.

Dek kerana nak tunjuk sangat yang diorang ni cenderung menyokong puak - puak Pakatan Haramjadah tu, habis semua benda diorang nak pertikaikan.

Sampai benda yang baik orang dah buat pun diorang tetap nak buruk - burukkan usaha yang telah dilakukan. Tindakan itu yang buat orang marah.

Kot diorang nak masuk parti apa sekali pun, tak payah la diorang nak tunjuk diorang pandai sangat. Macam la diorang tu bagus dari orang lain.

Punya nak tunuk diorang taksub sangat dengan parti yang diorang sertai sampai tahap ada yang mencaci dan memaki hamun orang dalam laman media sosial.

Perkara sebegitu yang buat orang lain menyampah. Nampak sangat yang diorang ni sebenarnya Gila Publisiti Murahan. Jadi, jangan marah la bila orang maki hamun dia balik.

Baru jejak kaki sebulan dua dalam kancah Politik, dah sibuk nak buat tuduhan itu ini dan memburuk - burukkan orang lain. Akibatnya, diorang la yang jadi sasaran. Bila orang hentam dia tak ingat dunia, sibuk pulak dia nak tuduh orang lain dengki!!!
Categories:

3 ulasan:

  1. memang dah tau....sokong puok sendiri. semangat kenegerian memang kuat....

    BalasPadam
  2. Si Mustafa tu kecewa agaknya, kerana tak pernah dpt Anugerah SENI kan kan kan.........

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping