Khamis, September 25, 2014

Nampak gayanya doa yang dibaca oleh Nik Aziz terhadap BN sebelum ini tak menjadi kenyataan. Sebaliknya ia menjadi Khifarah terhadap PAS.

Ianya berikutan penambahan jumlah undi majoriti yang dimenangi oleh calon Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Kecil kali ini. Berikut keputusan tak rasmi:
Pilihan Raya Kecil  N.01-Pengkalan Kubor 
Jumlah KELUAR MENGUNDI : 17678, 73.54% 
Keputusan Tidak Rasmi
BN : 9764 , 55.24%
PAS: 7082, 40.07%
BEBAS: 38, 0.21% 
BN MENANG DENGAN MAJORITI 2854, 15.17%
Soalnya sekarang, apa yang PAS nak jadikan sebagai Post-Mortem bagi menentukan kenapa diorang kalah teruk dalam Pilihan Raya Kecil kali ini?

Adakah mereka nak gunakan alasan yang pernah digunakan oleh DAPigs selepas PRK Teluk Intan tempoh hari dengan menyalahkan parti itu kerana tidak membantu?

Kalau tempoh hari, DAPigs salahkan PAS kerana tidak membantu mereka. Mungkinkah kali ini PAS jugak akan gunakan alasan yang sama dan menyalahkan rakan sekutunya itu?

Atau, adakah PAS akan tunding jari terhadap pemimpinnya sendiri seperti Husam Musa yang dikatakan tidak membawa kesan Positif dalam PRK di Kelantan ni?

Sepertimana yang kita sedia maklum, kehadiran Si Husam Musa dalam kempen Pilihan Raya Kecil DUN Pengkalan Kubor ni memang tidak dialu - alukan.

Malah ada yang beranggapan Si Husam ni sebagai duri dalam daging kepada pentadbiran Rejim PAS Kelantan sehingga mereka muka dengan kehadiran dia dikawasan tersebut.

Walau apa pun analisis yang bakal dibuat, PAS juga perlu mempertimbangkan semula kedudukan diorang dalam Pakatan. Kalau diorang tetap nak jadi Pak Angguk Saja dalam Pakatan, buat apa pun tak cukup!!! Setakat mengabihkan masa je!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Sepatutnya Tgna tidak ditampilkan lagi dalam kempen diPengkalan Kubur. Watak beliau tidak diterima lagi kerana dianggap sebagai pembela Anwar Ibrahim dan Anwarinas. Cara berkempen yg agak kuno juga sudah tidak dapat diterima lagi pengundi2 atas pagar.

    BalasPadam
  2. Alham dulillah! Semoga yg berhormat dapat menjalankan tugas dgn cekap &amanah utk kesejahteraan raayat yg tl h memberi mandat.

    BalasPadam
  3. Nik ajis dengan pas bagai irama dengan lagu,kalau dipisahkan rosak la lagu, tolong jangan pisahkan dia.

    BalasPadam
  4. Allah murka kerana mendoakan kehancuran kepada islam yg tak sekumpulan dengannya..hati tgna dah keras. kalau tapak kaki dah keras pijak batu dan duri pun tak terasa. tgna fahe tu. tapai hati dia pun dah keras. cakap apapun dia tak boleh nak faham. oleh itu mulut tgna ninperlu di kunxi oleh pas. kerana katakatanya dah jauh tersasar dari

    BalasPadam
  5. tgna berdoa agar umno di butakan dan lidah di potong. pencacai kena dikirlah bbik baik. kalau tak ikut nanti takut pulok tgna tak beripahala.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping