Ahad, Oktober 19, 2014

ALASAN! Itu sahaja ayat yang boleh kita simpulkan bila membaca kenyataan media yang dibuat oleh Si Rafizi Pondan tu bila orang tanya mengenai keberkesanan agenda "Langkah Kajang".

Jika sebelum ini, rata - rata ahli PKR diperingkat akar umbi menunding jari dan menyalahkan Si Rafizi tu kerana telah mencipta huru hara yang berpanjangan dalam PKR.

Semuanya kerana 'Idea Terlampau' yang direncanakan melalui agenda Langkah Kajang tu sendiri sehingga menyebabkan parti serta Pakatan Haramjadah tu menjadi huru hara.

Tapi, alasan Si Rafizi dalam kenyataan medianya sebelum ini menafikan dakwaan tersebut. Sebaliknya, dia tetap memberi alasan KONONnya agenda Langkah Kajang tu berjaya dipenuhi.

Kata dia, dua dari tiga agenda utama Langkah Kajang itu telah berjaya dilaksanakan. Pertama, menggugurkan Khalid Ibrahim dan Kedua, menyelesaikan konflik perkauman di Selangor.

Yang ketiga, ialah untuk memastikan perubahan dalam pentadbiran bagi usaha penambah-baikkan prestasi sehingga mampu membuatkan mereka menawan Putrajaya masih tidak berjaya dipenuhi.

Ternyata alasan yang diberikan itu hanya sekadar alasan yang ternyata RETORIK semata - mata. Semuanya sekadar nak membodohkan orang lain demi kepentingan dirinya sendiri.

Alasan pertama tu sahaja sudah tidak dapat diterima walaupun ianya menepati sasaran. Betul, mereka berjaya menggugurkan Si Khalid Ibrahim tu dari jawatan Menteri Besar Selangor.

Tapi, agenda asalnya adalah untuk menggantikan dengan Si Wan Azizah, bukannya dengan Azmin. Maka sebab itulah agenda tersebut digelarkan sebagai agenda "Langkah Kajang".

Kalau diorang setakat nak gugurkan Si Khalid Ibrahim, kenapa sampai sanggup diorang nak menghabiskan dana rakyat sebanyak RM 1.6juta hanya untuk mengadakan PRK DUN Kajang?

Dah nama pun "Langkah Kajang". Maka sudah tentu sasarannya adalah untuk menggantikan Khalid dengan ADUN Kajang, bukannya dengan ADUN Bukit Antarabangsa.

Alasan kedua ialah untuk menyelesaikan ketegangan kaum yang berlaku di Selangor. Hakikatnya, isu perkauman itu masih lagi berpanjangan dan ianya berlaku diantara PAS dengan DAPigs.

Orang luar tidak melihat perbalahan diantara PAS dan DAPigs sebgai satu perbalahan Politik. Tetapi sebaliknya, mereka melihat konflik itu berlaku diantara orang Islam PAS dan Kafir DAPigs.

Sehingga hari ini, kedua - dua parti itu masih lagi terus mempertikaikan pendirian sesama mereka melibatkan beberapa isu sensitif yang berbaur perkauman. Dan ianya semakin rancak.

Maka sudah jelas bahawa alasan - alasan yang diberikan oleh Si Rafizi tu hanya sekadar untuk menutup kemaluannya sendiri. Dia ternyata telah GAGAL secara TOTAL dalam menyempurnakan agenda Langkang Kajang tu. Tu pun belum kita cerita pasal alasan ketiga!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Bapok ni masih syok sendiri. Langkah kajang memang berjaya membuka semua pekung PR yang selama ni cuba disembunyikan. Yang paling ketara adalah Nepotisme dan Derhaka. Tak kan ada apa yang tinggal, hanya perjuangan satu puak yang sudah dapat warganegara tapi dok minta hak pribumi.

    BalasPadam
  2. Waaah...konfidennya pondan ni. Makin gemuk dan bulat, makin mencengkam kemut si PONDAN ni. Abang non terpaksa menaikkan pangkat pondan ni kepada Sec-Gen parti puaka tu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping