Ahad, Oktober 26, 2014

Apabila media mula membongkar kegiatan mafia-mafia Kuala Sepetang dan pasukan petugas khas polis mula menyiasat dan akan mengambil tindakan, maka ada pihak yang selama ini penuh tembolok dan perutnya dengan duit haram mulai gentar.

Dulu mereka menang PRU pun adalah kerana sumbangan wang-wang yang diputihkan oleh mafia-mafia ini. Kini apabila pihak berkuasa akan mengambil tindakan mereka dah kecut telur dan cari pelbagai alasan untuk mengalihkan perhatian.

Mungkinkah adik beradik sepupu sepapat Nga, Ngeh dan Ngok (Nizar) mula gundah gulana. Sempadan Beruas, Taiping dan Bukit Gantang sememangnya berkongsi bersama...dekat pula dengan Kuala Sepetang.

Sejak zaman penjajah lagi para taikong dan mafia menguasai sektor ekonomi dan politik daerah-daerah ini. 

Apabila berlakunya PRK Parlimen Bukit Gantang, apa yang kerajaan BN tak janji dan beri pada 'penduduk-penduduk' Kuala Sepetang? Banyak duit ditabur kerana menagih undi 'kaum-kaum tertentu' itu. 

Dana sekolah, dana dewan, makan busat semuanya ada. Tapi si ketua mafia yang ada hubungan dengan pemimpin DAP negeri nampaknya lebih berkuasa.

Para gengster dihantar mengugut pengundi supaya jangan undi calon BN, sabotaj majlis MCA dan Gerakan dan halang pengundi Melayu keluar.
Demo nelayan di Kuala Sepetang...sengaja dicipta untuk beri imej buruk pada kerajaan BN. Hakikatnya adalah untuk sembunyikan kegiatan haram jual diesel di tengah-tengah lautan.
Semasa PRU 13 lalu ketiga-tiga Ngok ini menang bergaya di Parlimen Taiping, Beruas dan DUN Changkat Jering. Kalau lihat pada kempen tak sangka banyak duit mereka tabur.

Tapi dari mana duit yang mereka perolehi? Apakah ada kaitan dengan kegiatan mafia Kuala Sepetang yang dikenali sebagai Robin Hood? - SETERUSNYA...
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping