Isnin, Oktober 20, 2014

Bila baca artikel yang disiarkan dalam laman portal Haprak Daily ni, timbul satu tanda tanya. Apa kejadahnya yang Si Wardina tu nak cuba sampaikan sebenarnya?

Kenapa secara tiba - tiba dia nak bercerita soal "Kegembiraan" dan ianya dipetik dalam laman portal tersebut? Itu satu persoalan yang menimbulkan tanda tanya.

Selalunya, bila kenyataan sedemikian dipetik oleh laman portal yang menjadi "lidah rasmi" sebuah 'Parti Politik', sudah tentu ianya ada kaitan dengan Politik.

Kalau tidak, kenapa pulak kenyataan itu hendak dijadikan sebahagian dari artikel dilaman portal tersebut? Dah tak de isu lain ke yang nak dibangkitkan oleh laman portal tersebut?

Adakah Si Wardina tu sebenarnya cuba untuk menyindir orang lain dan hanya sekadar berkias tentang pemahaman mengenai 'Kegembiraan' itu semata - mata?

Nak kata ianya ada sebarang motif untuk memberikan nasihat kepada pembaca atau pengunjung laman portal tersebut pun boleh dianggap tak masuk akal. Tak logik lansung.

Bagaimana mungkin Si Wardina tu boleh kata bahawa kegembiraan hakiki itu tidak wujud sebab ianya lumrah kehidupan manusia? Kegembiraan itu boleh dicapai asalkan manusia redha dengan ketentuan Allah S.W.T.

Biarpun ada ketikanya musibah melanda kehidupan manusia, masih ada sisi 'Gembira' yang bakal dikecapi disebalik musibah itu sendiri. Sesungguhnya, setiap kesedihan itu juga adalah sebuah kegembiraan.

Sebagai contoh, orang yang bersedih dengan kematian ahli keluarga. Bagi orang yang sentiasa redha, dia tidak akan sedih dengan kematian tersebut. Sebaliknya dia akan merasa kematian itu satu kegembiraan.

Itu pun jika manusia itu sedar bahawa kematian itu membawa kita untuk bertemu dengan Rabbul Alamin, Tuhan yang mencipta sekian alam. Tidakkah itu satu kegembiraan bagi kita?

Pokok pangkalnya, kegembiraan itu dapat kita capai jika kita sentiasa redha dengan setiap ketentuan Allah S.W.T. Hanya orang yang tidak redha dan tidak tahu bersyukur sahaja yang anggap kegembiraan itu bukan suatu yang hakiki dan sering tertipu dengannya!!!
Categories:

3 ulasan:

  1. Why is this annoying thing given any airtime???

    Who is this thing?? Is it talented? Is it famous? Is it pretty? Is it a leader? Is it charitable? Is it intelligent? ANSWER IS NO TO ALL OF THE ABOVE THE QUESTIONS!!




    BalasPadam
  2. Pundek Haram Jaddah Wanita Giler Seks nie buat statement lagi...

    Laki dia nieh tak bagi cukup, lemah shahwat, itu pasai lah, dia tak happy..

    Nak lebih pie lah cari Si spender putih, Kote bengkok ker, laki kau tak boleh harap.. lenahhhh memanjang ajer

    BalasPadam
  3. Wardina cakap lagu tu sebab sel2 otak dia belum lagi bercantum. Hang kena bagi dia time untuk sel2 otak dia bercantum. Lopas bercantum nanti siuman lah dia balik.....atau pun lagi terok!!!.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping