Isnin, Oktober 20, 2014

MEMANG BACUL SUNGGUH!!! Itu diantara kesimpulan mudah untuk kita berikan kepada puak-puak PAS yang hanya mendiamkan diri sehingga hari ini.

Tatkala maruah parti itu terus dipijak - pijak oleh puak - puak DAPigs, tidak ada lansung suara - suara dikalangan pemimpinnya yang berani untuk membidasnya.

Cuba kalau kenyataan itu dikeluarkan oleh pemimpin MCA, MIC atau pun GERAKAN. Sudah tentu diorang akan menghentam sampai ke lobang cacing sekali pun.

Tapi disebabkan DAPigs yang mempertikaikan kepimpinan ulama yang menerajui parti itu, maka diorang hanya mendiamkan diri demi kepentingan Politik atas dasar 'Tahaluf Siyasi'.

Kenyataan mengancam berbaur ugutan terhadap dasar perjuangan PAS ketika ini terus disuarakan oleh kepimpinan DAPigs Sarawak yang mengecam mereka secara terang - terangan.

Kata Pengerusi DAPigs Sarawak, kerjasama diantara DAPigs dan PAS hanya akan ditentukan apabila parti itu mengadakan pemilihan pada bulan Jun tahun hadapan.
“Jika kumpulan progesif menang menguasai parti, ia bermakna parti itu tidak akan melaksanakan hudud dan tidak akan condong kepada Umno,” katanya.
“Tetapi jika kumpulan ulama menang menguasai parti, mereka pasti melaksanakan hudud dan bekerja rapat dengan Umno.
“Ini inilah senarionya, DAP Sarawak akan tarik diri daripada Pakatan,” kata Chong, yang juga wakil rakyat parlimen Bandar Kuching dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kota Sentosa.
Dalam erti kata lainnya, Chong menyifatkan kerjasama diantara PAS dengan UMNO untuk melaksanakan Hukum Hudud di Kelantan bakal menjejaskan hubungan mereka dalam Pakatan.

Tapi, itulah hakikatnya, PAS selama ini sudah diberi amaran mengenai ancaman yang dikemukakan oleh DAPigs dan realiti bahawa DAPigs itu Anti Islam memang tidak dapat disangkal.

Tinggal lagi, dalam PAS hari ini sudah wujud BARUA - BARUA yang lebih mementingkan diri sendiri dari mahu menegakkan perjuangan parti. Maka sebab itulah parti itu semakin hari semakin hilang maruah dan kredibiliti sehingga mengakibatkan mereka terus menjadi Pak Angguk Saja dalam Pakatan!!!
Categories: , ,

5 ulasan:

  1. PAS -pissss-pusssy kan KELDAI DAppigs dan P'Gay'R. KELDAI mana ada maruah!!!!!

    BalasPadam
  2. Dalam politik bukan semua isu dipersetujui di kalangan ahli gabungan parti politik yang berbeza idealoji.Kerjasama utama adalah di atas 'common interest'.Jadi kalau nak kata maruah parti dipijak, mungkin boleh dipersoalkan.

    BalasPadam
  3. SPENDA JER BESOR....KOTEY....ALAHAI KEMETOT JER....
    GEMPAK JER LEBIH....ORANG TUNJAL KEPALA....SABOR....
    ORANG LETAK TAIK ATAS KEPALA....SABOR....
    SABOR JER LAH.....
    dah tak sabor nengok melayu kena main.

    BalasPadam
  4. PAS selesa dengan DAP. PAS memusuhi UMNO. Kita kena faham ideologi PAS membuah kebencian kepada orang UMNO. PAS perlukan DAP kerana mereka percaya undi orang cina bila bersama Pakatan Rakyat boleh melonjak parti PAS sebagai kuasa alternatif melayu dimasa akan datang.
    Pergeseran PAS dan DAP adalah cakap-cakap poltik tetapi mereka mempunyai matlamat sama untuk menumbangkan UMNO.

    BalasPadam
  5. Tahaluf siyasi. Hampa tau apa???. Itu cuma cobaan dalam amalan tahaluf siyasi.Biasalah...Kena sabar banyak dalam bertahaluf siyasi. Hu...hu...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping