Ahad, Oktober 19, 2014

"Hidung Tak Mancung, Pipi Tersorong - Sorong". Itulah yang boleh digambarkan bila membaca kenyataan media yang dibuat oleh Si Gundik Kit Siang tu hari ini. 

Meluat pulak bila kita membacanya. Dalam satu kenyataan yang disiarkan melalui media hari ini, Si Gundik Kit Siang tu kata dia menjadi mangsa sebab dia seorang perempuan.

Isu berkaitan dengan gender jugak yang menjadi senjata untuk dia menagih simpati dari kalangan rakyat. Itu je modal yang dia ada sebenarnya. Dia bukannya ada modal lain.

Jika sebelum ini, Si Zairil tu menyifatkan tindakan tersebut sebagai satu permainan "Politik Longkang". Tapi hakikatnya, diorang sendiri yang menjadikan perkara tersebut sedemikian rupa.

Dia hanya menafikan mengenai gambar itu sahaja. Tetapi dalam masa yang sama, dia tidak menafikan kewujudan gambar tersebut sama ada gambar itu betul ada atau pun tidak?

Soalnya, orang bukan hanya bercerita dan mempersoalkan mengenai gambar itu sahaja. Tapi yang menjadi isunya ialah mengenai sikap tidak bertanggungjawab yang ditonjolkan secara terbuka.

Sebagai seorang pemimpin, isu berkaitan dengan sikap serta moral menjadi isu yang utama. Ianya berkaitan dengan soal maruah agama dan bangsa itu sendiri yang menjadi topik utama.

Selama ini mereka dilabelkan sebagai golongan Anak Muda Melayu yang Progresif dan terbuka. Tapi takkan la sampai tahap itu dasar keterbukaan yang perlu diterapkan? Tak masuk akal.

Isunya bukan mengenai gender dia. Tapi ianya berkaitan dengan soal maruah diri dia sendiri sebagai seorang muslim yang beragama Islam dan berbangsa Melayu.

Sedangkan mereka yang bukan Islam pun tahu nak menjaga batas susila dan adap sopan walaupun mereka sedang kemaruk bercinta. Kenapa pulak dia yang memang dah Islam tak tahu mengenai perkara tersebut?

Takkan la kerana dia sudah menyertai DAPigs maka perkara - perkara sedemikian juga boleh dihalalkan begitu sahaja atas dasar Kebebasan Hak Asasi Manusia? Itu isu yang dipersoalkan.

Persoalan utamanya sekarang, apa tindakan susulan yang akan dilakukan oleh Si Gundik Kit Siang tu terhadap pihak yang mendedahkan gambar tersebut sebelum ini? 

Adakah dia hanya akan menafikan perkara tersebut begitu sahaja, atau mengambil tindakan yang sewajarnya? Kalau setakat pandai bercakap je tapi tak de tindakan yang akan diambil demi menjaga maruah diri dia sendiri, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Categories: ,

8 ulasan:

  1. apa masalahnya ko perempuan? kalau pompuan baik..semua orang suka tau..tapi kalau perangai macam jal**g..? sendiri mau ingat la..hehehe

    BalasPadam
  2. WOI orang2 pas. hebat betul kawan korang ye. hahahahahaha

    BalasPadam
  3. PAS sila komen..gilesss pompuan su*d*l nie

    BalasPadam
  4. Hebat laa bole cium2...PAS suka laa tuuh

    BalasPadam
  5. Biarkan sijalang bukak kaki selebar2nya. Biarkan...biarkan...

    BalasPadam
  6. Muslimah pas akan bela. Akan peluk dan nangis macam kes Eli kang kang dulu.

    Takbir pas....
    Takbir pas...

    BalasPadam
  7. WEI BETINA MABUK....SENANG JER...KALAU BENDA NI FITNAH...SAMAN LA....
    PEEL KORANG SAMA JER DENGAN SI KETUM. DALIH...DALIH...DALIH
    SAMAN LA....
    SAMAN LA....
    SAMAN LA.....
    ADA BERANI ????????

    BalasPadam
  8. Macam mana guru itu macam murid. Dua duanya belajar dari guru yang sama

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping