Ahad, Oktober 19, 2014

Selama mana PAS nak jadi Beruk Atas Pokok??? 
Ibarat habis madu sepah dibuang. Mereka kini hanya diibaratkan sebagai sampah yang wajar dibuang ke dalam longkang. Akhirnya PAS benar - benar menjadi HamPAS!!!

Adakah itu yang dimaksudkan dengan jihad yang dinyatakan oleh puak - puak Parti Angguk Saja tu tadi? Adakah itu yang lebih diutamakan dari erti kata jihad yang sebenarnya? (Klik Sini)

Jika tadi, mereka bangga kata 'Masuk PAS pun kira Jihad'. Tapi HAKIKATnya, masuk PAS hanya sekadar jadi Pencacai kepada orang lain. Nak menegakkan syiar Islam pun tak mampu.

Dulu, diorang sibuk kata, "Tahaluf Siyasi dengan DAP adalah untuk mentarbiayahkan mereka yang bukan Islam mengenai Islam". Tapi sekarang? Adakah tarbiyah mereka berjaya?

Malah, dek kerana terlalu membanggakan 'Tahaluf Siyasi' itu yang membuatkan mereka meninggalkan agenda penubuhan Negara Islam dan menegakkan perlaksanaan Hukum Hudud.

Sekarang, dek kerana prinsip perjuangan Islam yang selama ini didokongi oleh pemimpin terdahulu membuatkan mereka dihina dan dkhianati secara terang - terangan. Adakah itu jihad namanya?

Persoalannya, kenapa PAS masih mahu terus kekal bersama - sama dalam Pakatan sedangkan mereka sendiri sedar kedudukan mereka hanya sekadar menjadi BALACI kepada orang lain?

Kenapa PAS masih sanggup untuk tunduk dan patuh dengan parti yang terang - terangan memusuhi Islam seperti DAPigs sehingga sanggup melupakan perjuangan mereka sendiri?

Dan kini kedudukan PAS dalam Pakatan terus teruji apabila DAPigs Sarawak membuat pengumuman untuk memutuskan hubungan Politik dengan PAS hanya kerana isu Hudud.

Kata Pengerusi DAPigs Sarawak, "Sekiranya (kumpulan) progresif liberal menguasai (jawatankuasa pusat PAS), maka tiada sebab kami akan keluar."

Itu membuktikan mereka secara terang - terangan menolak kepimpinan Ulama yang selama ini menjadi tunjang kepada PAS. Mereka mahu pemimpin Islam yang Liberal untuk dijadikan kawan.

Dalam erti kata lainnya, meraka mahu PAS menjadi parti Liberal yang mudah lentur dengan ketetapan mereka dan tidak mahu bersama dengan pemimpin Islam yang mahu menegakkan prinsip agama.

Tidakkah itu merupakan satu penghinaan yang nyata terhadap perjuangan Islam yang dibawa oleh PAS selama hari ini? Atau adakah PAS sanggup untuk menerima pandangan tersebut demi untu memenuhi kepentingan Politik peribadi semata - mata? Itu korang fikir la sendiri!!!
Categories: , ,

5 ulasan:

  1. SIAPA TARBIAH SIAPA SEKARANG NI......

    BalasPadam
  2. Dulu dalam PRU13 melalak lalak Ustaz dan Ustazah PAShits buat ceramah mengatakan yg Tokong Lim akan masuk Islam selepas PRU tetapi yg tak juga tetapi makin jadi benci Islam dan yg pelik orang PAShits pulak yg lebih2 membela puak2 ni. Khalid Gereja lebih membela Gereja dari Islam. Itulah PAShits yg takde maruah hanya ada pelir dan temolok rakus giler kuasa. Agama kepada PAShits bole dpajak gadai demi nafsu dan temolok rakus pelahap.

    BalasPadam
  3. Pas pis pus pussy pusingan U. Barua totok daPig...

    BalasPadam
  4. kesian ye hamPAS sampai sanggup sembahyang hajat untuk hancurkan umno (org Islam sendir) tapi rakan kongsi cuma jadikan mereka beruk.... apa nak buat masih tak sedar....tujuan utama pas cuma hendakkan umno tersungkur... itu jihad ke? ....

    BalasPadam
  5. pas pis pus...dah hancusss....tak boleh nak repair lagi dah....nak patah balik rasa malu,jadi terpaksa le teruskan jugak...nanti pok nik sumpah tak masuk syurga kang....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping