Sabtu, Oktober 18, 2014

Heh! Kalau kita kata puak - puak Parti Angguk Saja tu jenis manusia tak sedar diri, dah tentu - tentu diorang tak setuju. Dah tentu - tentu diorang akan meroyan tak tentu arah.

Macam orang hilang akal dibuatnya. Tapi, apa kan daya. Itulah HAKIKATnya. Diorang ni jenis manusia yang hidup dalam fantasi yang dicipta oleh diri mereka sendiri. Diorang tak berpijak pada REALITI.

Jika kita baca kenyataan yang dikeluarkan oleh salah seorang pemimpin muda Parti Angguk Saja tu, dia kata kalau nak berjihad ni tak perlu pergi sampai ke Syiria dan sertai perang.

Kata dia, kalau nak berjihad masuk PAS pun dah boleh dianggap satu jihad. Malah dia siap tambah, menyertai parti itu adalah jawapan terbaik untuk berjihad, berdakwah dan berkorban untuk pengorbanan Islam.
“Berdakwah kepada masyarakat yang jahil adalah jihad, berjuang menegakkan syariat Islam dalam ruang konteks demokrasi melalui pilihan raya  melalui parti politik adalah jihad, bercakap benar di hadapan pemimpin yang zalim juga adalah jihad, belajar ilmu pengetahuan dan menyampaikan ilmu juga adalah jihad," katanya.
Memang tidak dinafikan semua yang dia sebut tu. Tapi dia lupa nak sebut beberapa perkara yang juga ada kaitan dengan jihad. Dia lupa nak sebut, penentangan terhadap sifat ASSOBIYAH.

Dia lupa nak sebut, kalau menentang perkara - perkara batil yang dilakukan oleh rakan - rakan sendiri juga adalah jihad. Menentang kebatilan yang dilakukan oleh pemimpin sendiri juga adalah jihad.

Bahkan dia lupa nak sebut, menentang pemimpin yang melakukan pembohongan demi pembohongan serta yang melakukan maksiat berulang kali dan menjebakkan rakyat dalam konflik peribadinya juga adalah jihad.

Mungkin dia juga terlupa bahawa menentang pemimpin yang hanya berjuang dan mempergunakan Islam demi kepentingan diri sendiri pun merupakan satu jihad yang dituntut dalam Islam.

Tu belum kita sebut lagi, jihad menentang hawa nafsu dan kerakusan terhadap kuasa pemerintahan, jihad menentang musuh Islam yang terang dan nyata membenci serta mencemar kesucian Islam.

Boleh dikatakan semua yang disebut diatas tu ada dilakukan oleh pemimpin Pakatan Haramjadah tu sendiri secara terang - terangan. Tapi, ada diorang menentang perkara -perkara tersebut?

Tapi, macam yang kita sebut tadi la jugak. Diorang ni semuanya hidup dalam dunia diorang sendiri. Diorang hidup dalam fantasi ciptaan pemimpin mereka yang melakukan perkara - perkara diatas. Jadi, sebab itu diorang buta dari melihat KEBENARAN dan tetap sanggup menjadi Pak Angguk Saja!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Asal kuar dari mulut dia suma betul sumanya Islam. Org lain dari dia suma tak betul. Nk ckp pasal Islam pun tak layak....puiiii la.
    PAS = Pakai Aje Serban
    PAS = Parti Agama Selam

    BalasPadam
  2. Jihad ker JAHAT SANGAT

    BalasPadam
  3. pengikut pas bagaikan ketagih candu, selagi pemimpin mentarbiahkan apa saja dia akan sujud dan ikut kerana otak masing2 sudah terpaku panahan pukau setan yg berwajah islam, setan yg pandai baca hadis, dalil2 songsang dan alquraan, malahan ajaran songsang yg paling mudah pengikut amalkan, ajaran yg diredaai belum tentu mereka akan amalkan.

    gunakan slogan pas for all, konon nya bersifat internasional dan terbuka kepada sesiapa yg mahu mempelajari islam menurut kabilah pas, dalam negara pon pas cuma baruah dan broker tarafnya.

    BalasPadam
  4. pengikut pas bagaikan ketagih candu, selagi pemimpin mentarbiahkan apa saja dia akan sujud dan ikut kerana otak masing2 sudah terpaku panahan pukau setan yg berwajah islam, setan yg pandai baca hadis, dalil2 songsang dan alquraan, malahan ajaran songsang yg paling mudah pengikut amalkan, ajaran yg diredaai belum tentu mereka akan amalkan.

    gunakan slogan pas for all, konon nya bersifat internasional dan terbuka kepada sesiapa yg mahu mempelajari islam menurut kabilah pas, dalam negara pon pas cuma baruah dan broker tarafnya.

    BalasPadam
  5. PAS ni suka2 buat fatwa sendiri. Menyesatkan orang je,

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping