Khamis, Oktober 02, 2014

Jika pagi tadi kita dedahkan mengenai petikan dari satu laporan dilaman portal Haprakdaily yang mendakwa memetik kenyataan yang KONONnya dibuat oleh Tun Mahathir.

Pertikan itu memang jelas telah disalah-gunakan oleh puak - puak Haprakdaily tu bagi menggambarkan KONONnya Tun Mahathir membantah kenaikkan harga minyak.

Walhal rata - rata masyarakat umum sudah pun mengetahui bahawa Mantan Perdana Menteri Malaysia ke-4 tu tidak memiliki akaun dilaman sosial twitter dan ianya sudah dijelaskan. (Klik Sini)

Apa yang pasti, tindakan yang telah mereka lakukan hanya sekadar untuk melaga - lagakan diantara Tun dengan Perdana Menteri. Maka sebab itu mereka siarkan laporan tersebut.

Tindakan mereka itu jelas bertentangan dengan tuntutan Islam kerana cuba menghasut agar perpecahan berlaku diantara umat Islam serta mewujudkan persengketaan berpanjangan.

Perbuatan itu persis satu tindakan yang sering kali dilakukan oleh puak - puak MUNAFIK yang memang tak boleh tengok hubungan rapat yang dijalinkan diantara sesama Islam.

Jika tidak, puak - puak laman portal Haprakdaily tu dicabar untuk menggunakan kenyataan rasmi yang dibuat oleh Tun Mahathir ni dan siarkannya didalam laman portal mereka.

Tapi, kalau setakat diorang nak guna bahan yang dikutip dari tepi longkang hanya sekadar untuk menjadi agen pemecah - belah perpaduan diantara umat Islam, baik tak payah mengaku kata diorang tu pejuang Islam!!! Buat menyesatkan orang lain je!!!
KOTA BHARU - Pengurangan subsidi petrol dan diesel sebanyak 20 sen berkuat kuasa hari ini disifatkan wajar bagi mengelak berlakunya ketirisan dan penyelewengan bahan subsidi itu, kata bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Beliau berkata, jika subsidi tidak dikurangkan, bahan bakar itu akan berterusan dimanipulasi pihak tertentu untuk mengaut keuntungan menerusi kegiatan penyeludupan ke luar negara terutamanya di kawasan sempadan.

"Minyak cukup murah di sini (Malaysia). Di negara yang keluar minyak macam di Arab pun lebih tinggi harga dia, macam mana kita boleh jual murah? Itu yang orang curi minyak kita. Hari-hari orang curi," katanya kepada pemberita.
PS: Sebelum ni, jualan Haprakdaily tu dipasaran didapati menurun akibat terlalu banyak sampah didalamnya. Klik Sini.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping