Selasa, November 11, 2014

Hahaha!!! Ini baru real Pandir Punya Kerja beb. Semalam beria - ia orang suruh kita patuhi undang - undang. Hari ni, Menteri pulak masuk campur kes nombor pendaftaran bagi kenderaan.

Kalau semalam, ada jugak yang hantar mesej dalam aplikasi whatsapp memaklumkan bahawa Menteri Pengangkutan mintak supaya kesalahan tersebut ditangguh buat sementara waktu.

Walaubagaimana pun katanya tindakan secara pendidikan, tahan dan bagi nasihat supaya tukar pada kadar segera, tetap juga akan dijalankan oleh pihak Jabatan Pengangkutan Jalan.

Ok. Tak pe la kalau macam tu. Tapi ini satu lagi cerita menarik apabila Menteri Pengangkutan juga turut memberi peringatan kepada JPJ agak tidak keterlaluan dalam tugas mereka.

Barangkali, tindakan Menteri Pengangkutan itu merujuk kepada kekeliruan dikalangan rakyat yang melihat isu itu tidak rasional membuatkan dia keluarkan kenyataan seperti berikut:
"JPJ jangan melampau ketika periksa nombor plat, asal nampak jelas sudah memadai," kata Menteri Pengangkutan.
Nah! Kan itu pandir namanya? Nampak sangat la yang diorang ni buat kerja pun main ikut caca-marba je. Tak de perlaksanaan dan perincian yang khusus sebelum nak melaksanakan tugas.

Masing - masing main ikut sedap hati je nak laksanakan undang - undang. Penyudahnya yang malu diri sendiri. Yang paling kelakar sekali ialah apabila ada orang cerita Polis Trafik pun kena saman.

Kalau kena saman sewaktu dia diluar waktu bertugas, tahan jugak beb. Tapi ini masa dia tengah menjaga lalulintas. Pun boleh jugak kena saman dengan JPJ? Hah! Kalau itu bukan KERJA PANDIR, kita nak kata apa lagi!!! Huru hara betul la diorang ni rupanya!!!
Categories:

7 ulasan:

  1. Bakal calon PEMBANGKANG PRU 15 nanti

    BalasPadam
  2. JPJ saman PDRM
    PDRM tangkap JPJ

    Apa raaa...
    Kah kah kah...
    Integriti kot

    BalasPadam
  3. bini masuk sepital. kna denggi. otw nak ke sepital, jpj than. aku gtau nak cepat sebab bini sakit. tapi dia wat pekak. ambil lesen aku, soh trun. tulis sman slow2 sedangkan aku nk cepat nak tgok bini di sepital..sial punya jpj. lngsung x bertimbang rsa. x macam polis trafik. babi betoi. aku akn ingt benda nih sampai bila2

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya...
      Polis boleh tolak ansur
      JPJ buat keja mcm robot
      Tp rasuah ambik dr ulat2 yg dok daftar keta
      Anak haram la woiiii

      Padam
  4. Yang pentingnya BUDI BICARA.

    BalasPadam
  5. JABATAN PALING JAHAT

    BalasPadam
  6. Menteri bukan terpaksa campur tangan sebaliknya melindungi peniaga nombor plet yang kebanyakan nya 90% adalah dari kaum cina dan penjual atau pemborong segala barang aksesori kereta juga dari syarikat cina.. jadi jangan salahkan menerti kerana saound pegawai jpj..tolong faham peranan menteri dalam melindungi peniaga mereka bukan seperti menteri melayu yang hnay pandai mencari salah dan mencari makan melalui peniaga melayu

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping