Khamis, November 20, 2014

Walaupun tanggapan popular sebelum ini menyatakan bahawa PAS yang telah menyekat tawaran Presiden PKR Wan Azizah Ismail untuk mengambil jawatan Menteri Besar Selangor. 

Tapi hakikat sebenarnya, Si Wan Azizah tu telah dipermain - mainkan oleh elemen dalam parti sendiri yang selama ini cuba dinafikan oleh puak - puak PKR tu seara terbuka.

Pada kemuncak krisis Selangor itu, 30 orang wakil rakyat Pakatan yang terdiri dari kalangan PKR, DAPigs dan dua Barua dari PAS telah menandatangani akuan berkanun bagi menyokong Wan Azizah.

Walau bagaimanapun, menurut bekas ahli majlis tertinggi PKR Badrul Hisham Shaharin, lima daripada 30 orang wakil rakyat itu kemudiannya menarik balik sokongan mereka.

Malah dalam pendedahan yang dibuat oleh Si Chagubard tu dalam satu sidang media semalam menyatakan mereka turut menandatangani SD kedua mereka atas perintah Azmin Ali.

Untuk membuktikan dakwaannya itu, Si Chagubard tu menampilkan bukti dua salinan SD didakwa ditandatangani oleh Naib Presiden PKR Xavier Jayakumar, yang juga ADUN Sri Andalas.

Walaubagaimana pun, Si Chagubard tu kata dia akan menamakan empat lagi orang wakil rakyat yang terlibat selepas melaporkan perkara tersebut kepada kepimpinan PKR Pusat.

Sebelum ini, dakwaan yang dibuat terhadap Xavier telah pun ditimbulkan. Namun ADUN Sri Andalas itu telah menafikan dakwaan tersebut dan laporan Polir berkaitan dengannya sudah pun dibuat.

Walau bagaimanapun, Si Chagubard tu kata, pihaknya telah membuat carian serta semakan terhadap laporan polis tersebut dan mendapati ianya tiada seperti mana yang telah dikemukakan oleh Xavier.
"Jika SD tersebut adalah tulen maka Xavier boleh dipecat daripada parti. Mari kita lihat sama ada PKR berpegang teguh kepada kedaulatan undang-undang. " - seterusnya...
Kesimpulannya, dari pendedahan yang dibuat, jelas Si Wan Azizah tu jelas telah dipermainkan oleh Si Azmin dalam isu berhubung pencalonan sebagai pengganti Menteri Besar di Selangor tu sebelum ini.

Tapi malangnya, yang dapat nama buruk PAS. PAS dituduh cuba nak sekat pencalonan yang dibuat oleh PKR dengan pelbagai tuduhan serta andaian dari kalangan PKR dan DAPigs.

Tuduhan - tuduhan rambang itu telah menjejaskan reputasi serta integriti PAS dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu sehingga dilabelkan sebagai PENGKHIANAT.

Nah! Sekarang, apabila semuanya sudah terdedah, adakah pihak - pihak yang terlibat sebelum ini akan meminta maaf kepada PAS kerana membuat andaian yang bukan - bukan? Jangan harap beb!!! 

PAS selama - lamanya akan menjadi Pak Angguk Saja dalam Pakatan. Jadi, PAS tidak layak untuk menerima permohonan maaf dari sesiapa pun sebab ada dikalangan mereka lebih rela menjadi Pencacai PKR dan DAPis atas dasar kepentingan Politik Peribadi semata - mata!!!

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping