Sabtu, November 22, 2014

Walaweh!!! Nampak gayanya meroyan lagi la puak - puak Ultra Chauvanish dari kalangan DAPigs tu melihat UMNO dan PAS kembali bergabung demi memastikan Islam terus kekal suci.

Jika dari satu sudut, memang hasrat dan niat puak - puak Ektremis dikalangan DAPigs ni nak menjahanamkan Islam. Biar apa dengan cara dan kaedah yang diambil sekalipun.

Ianya termasuk la sokongan bagi puak - puak yang memperjuangkan agenda Feminisme yang mempergunakan Islam demi kepentingan mereka sendiri iaitu Sister In Islam atau SIS.

Maka, atas dasar itu PAS dan UMNO kembali bergabung dalam satu matlamat bagi memastikan tidak wujud sebarang kekeliruan aqidah dikalangan umat Islam sendiri terhadap SIS.

Bahkan usaha yang dilihat satu lonjakkan daulah Islamiah itu juga memperlihatkan kuasa baru dalam arena Politik Nasional sehingga ianya mampu membuatkan DAPigs terus terkedu.

Bagi kedua - dua pihak, UMNO dan PAS, gesaan agar pihak Majlis Agama Islam Negeri - Negeri di Malaysia buat ketetapan yang sama seperti MAIS sebelum ini adalah satu tindakan yang sangat wajar.

Exco Pemuda Umno Arman Azha Abu Hanafiah dan Pengerusi Lajnah Dakwah PAS Terengganu Azman Shapawi Abdul Rani yang membuat gesaan itu berkata, langkah berkenaan perlu bagi mengelakkan umat Islam negara ini terkeliru.
"Jadi saya juga mencadangkan kalau boleh, kalau perkara itu diharamkan di Selangor kerana bercanggah mengelirukan orang Islam sepatutnya negeri lain juga sepatutnya mengadakan benda yang sama," kata Azman Shapawi ketika ditemui baru-baru ini.
Bekas Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat ini menjelaskan penyelarasan tersebut perlu dilaksanakan memandangkan matlamat serta idealogi SIS bercanggah dengan Islam.
"Supaya umat Islam rasa mengapa Selangor tak boleh tapi negeri lain boleh macam penggunaan nama Allah mereka kata Sabah dan Sarawak boleh tapi di semenanjung tidak boleh pula.
"Padahal hakikatnya benda sama, kita tak mahu berlaku satu kekeliruan...jadi mungkin ada orang nak buat benda tak betul, dia kata pergi negeri lainlah sebab negeri lain tiada lagi fatwa macam ini," katanya.
Tapi malang apabila ada jugak manusia yang buta perut dari kalangan UMNO dan PAS sendiri yang tak nampak perkara ni. Diorang masih jugak nak ikut idealisme sendiri sehingga sanggup menggadaikan kesucian Islam.

Semuanya atas demi kepentinga Politik Peribadi mereka sendiri. Bukannya diorang buat untuk kepentingan Islam atau pun bagi menjaga kebajikan rakyat!!! Kot kalau diorang nak sesat, sesat la sendiri. Jangan la nak libatkan orang lain pulak!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping