Jumaat, November 21, 2014

Dek kerana terlalu terdesak nak merebut kuasa dan menjahanamkan dasar perjuangan PAS, puak - puak Pro Anwarinas dalam parti tu akhirnya mencapai 'Ejakulasi Yang Terlampau' hari ini.

Kenyataan yang disiarkan melalui laman portal Pro Pembangkang, The Malaysia Insider mendedahkan kegelisahan mereka sekiranya gerakan subversif yang direncanakan GAGAL dalam pemilihan akan datang.

Apa yang pasti, kenyataan yang dibuat oleh seorang pemimpin kanan PAS itu membuktikan bahawa Pro Si Ketua Penipu tu semakin terdesak untuk menguasai sepenuhnya parti tersebut.

Kumpulan yang sebelum ini dilabelkan sebagai Liberalisme, Profesional, Muslim Demokrat namun ada mempersatukan mereka dan menggelarkan mereka sebagai JEBON yang membawa kemusnahan kepada PAS.

Dari satu sudut, ada dikalangan ahli serta penyokong PAS yang melihat kenyataan tersebut merupakan satu ugutan dan hanya akan mengundang perpecahan didalam PAS dalam arena Politik tanah air.
“Kalau kami kalah, kami perlu fikir sama ada boleh kekal dalam PAS lagi atau tidak. Besar kemungkinan kami perlu menubuhkan parti baru.
“Kami juga difahamkan, pihak belah sana juga berpendirian begitu. Kalau kalah, mereka juga melihat menubuhkan satu parti baru adalah satu opsyen bagi mereka,” kata seorang pemimpin kanan PAS dari kumpulan Anwarinas kepada The Malaysian Insider.
Nampak gayanya, penghujung nyawa perjuangan PAS bakal mencapai tahap klimaks apabila semua pemimpin - pemimpin parti itu yang ada hari ini dah jadi Gila Kuasa belaka.

Tapi apa boleh buat. Kalau dah namanya "Parti Politik", maka apa tindakan yang diorang buat pun atas dasar kepentingan Politik juga. Bukannya dibuat atas dasar kepentingan lain.

Cuma yang kita kesal, mereka mmpergunakan Islam sebagai alat untuk memperdayakan orang ramai. Itu yang membuatkan Islam tu semakin bercelaru dan huru hara. 

Semuanya kerana nafsu serakah pemimpin yang hanya berjuangan untuk kepentingan Politik Peribadi semata - mata. Bukannya diorang buat untuk memartabatkan Islam. Jauh sekali diorang nak memperjuangkan Islam untuk kepentingan rakyat!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. itulah....lain kali jangan bela ular dalam rumah. amek kau....nak sangat....

    BalasPadam
  2. Dulu... YB Dr Mahathir pernah mengesyorkan nama parti politik tidak boleh menggunakan nama agama...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping