Sabtu, Disember 27, 2014

Bukan la niat nak membeza - bezakan siapa yang buat kerja lebih bagus. Tapi setidak - tidaknya, ada juga usaha diorang ni nak membantu rakyat dikawasan yang dilanda banjir.

Tak de la macam Si Apek Kit Siang tu. Setakat tau menyalak dalam laman twitter buat tuduhan kononnya Menteri dikalangan orang UMNO tak turun padang membantu. (Klik Sini)

Nak pulak di Kelantan. Sedangkan hakikatnya, dia sendiri pun tak de pulak tunjuk muka sampai hari ini. Kalau nak tunggu dia datang menghulurkan bantuan, jangan harap la.

Setakat tau bercakap dalam laman media sosial dan kemudian hentam orang tak tentu arah, apa la gunanya. Bukannya dapat selesaikan masalah pun. Banjir pun tak surut kalau macam tu.

Jadi, ada bagusnya jugak tindakan yang dilakukan oleh Persatuan Karyawan ni. Tau jugak diorang nak ambik inisiatif sendiri untuk membantu mangsa banjir di beberapa Negeri sekitar semenanjung. Bukannya setakat tau nak menyalak dalam twitter je kerjanya!!!
PETALING JAYA: Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan) sedang mengaturkan kutipan barang-barang keperluan untuk disalurkan kepada mangsa banjir yang melanda negeri di Pantai Timur sejak minggu lalu.

Presidennya, Datuk Freddie Fernandez berkata, pihaknya menyeru artis tempatan dan orang ramai untuk menghulurkan bantuan dalam meringankan beban mangsa yang terlibat.

"Pihak Karyawan bermula Khamis (semalam) sedang giat mengaturkan pengumpulan barang-barang keperluan untuk mangsa banjir dan kami berharap akan mendapat sokongan daripada artis dan orang ramai untuk tujuan tersebut.

"Setakat ini respons yang pihak kami terima sangat memberangsangkan dan berharap akan lebih ramai artis tampil memberikan bantuan," katanya kepada mStar Online.

Jelas Freddie antara barang yang boleh didermakan seperti makanan, lampin pakai buang, pakaian, selimut dan wang tunai.

Dalam pada itu, Freddie berkata, pihaknya akan menetapkan satu tarikh sesuai untuk menghantar barang bantuan kepada mangsa banjir dan turut mengalu-alukan penglibatan golongan artis.

"Ini adalah masa paling sesuai untuk semua penggiat seni bersatu dan membantu golongan yang tidak bernasib baik dan kami di Karyawan amat mengalu-alukan penglibatan mereka," katanya.


Tambah Freddie lagi, barang yang ingin disumbangkan boleh dihantar ke pejabat Karyawan yang terletak di Bukit Damansara, Kuala Lumpur.
Categories:

5 ulasan:

  1. Cakap banyak sahaja. Itupun one way. Kalau Kit Siang tunjuk muka dekat Kelantan, mungkin rakyat Kelantan sendiri akan benamkan dia dalam air banjir tu.

    BalasPadam
  2. Apakah peruntukan yang diberi kpd LKS oleh Kerajaan Malaysia untuk bantu mangsa2 banjir. Sumbangan LKS adalah untuk meneliti org2 yang diamanahkan buat kerja supaya tidak lari dari garispanduan. Isu rasuah hanya di teropong oleh pembangkang , dan kemudian kalau timbul baru orang ramai insaf. Itulah peranan pembangkang. Kalau dah ada org2 yang di beri tanggungjawab buat kerja , mrk lah yang sepatutnya berusaha. Bukan semua orang dipertanggungjawabkan utk buat semua kerja, kalangkabutlah nanti. Jurang perbezaan antara yang kaya dan miskin di Malaysia amat ketara , kerana angkara kerajaan Malaysia selama ini.

    BalasPadam
    Balasan
    1. KO INGAT INI NEGARA KOMUNIS KE ? ? ?
      SEDAR SIKIT. DAP BELUM PERENTAH NEGSRA NI LSGI.
      JAGA LUTUT KO TU BEBSEK
      .OTAK KO KT LUTUT TU. PONGGONH KO TAKYAH JAGA SGT. NANTI NUAR NK TUTUH.

      Padam
    2. 11.39.. engkau ni x nampak ke petugad sedang sebok mangsa banjir sampai ada yg maut. Bertahun2 kelantan di landa banjir teruk..nik aziz buat apa? Rakyat kelantan sengsara..nik aziz dpt duit budget dari kerajaan pusat..dia ada nak ke selesaikan masaalah rakyat kelantan! Buta ke engkau nih!

      Padam
  3. Anon 11.39 pergi mampos la kau... Ko tau tak berapa ramai peniaga melayu Penang yg dah bankrap sbb dasar DAP yg rasuah hanya beri kontrak kpd cina atas dasar merit kononnya... Merit depan adalah rasuah, rasis dan kroni... Bodoh punya anon 11.39

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping