Ahad, Januari 25, 2015

Cerita pertemuan UMNO PAS kembali hangat diperkatakan. Kalau sebelum ini, perkara tersebut sememangnya berlaku dan terjadi secara 'halus', kali ini plot cerita hampir sama, yang berbeza hanyalah pemain yang memainkan peranan kearah kerjasama ini.

Umum mengetahui, sebenarnya PAS dan UMNO membawa gerakan yang berbeza namun punyai banyak persamaan. Kalau selama ini, perbezaan yang dicari, maka jumpalah perbezaan itu, tapi kali ini, jika persamaan yang dicari, maka In Sha Allah akan dilorongkan jalan mencapai persamaan itu.

Kalau kisah sebelum ini adalah kisah yang benar berlaku, namun, disebabkan ketaksuban budak-budak pro Anwar dalam PAS memusnahkan segalanya. Politik kena pandai main, salah main, boleh tersungkur jatuh.

PAS yang ketika ini begitu tercalar dan tersentuh dengan karenah DAP dan PKR, membuatkan mereka tersebut antara perjuanagn parti atau terpaksa mengorbankan ideologi demi Putrajaya. 
Belum pernah rasanya dalam sejarah PAS, mereka terpaksa mengorbankan apa yang mereka percaya demi mencapai cita-cita sekutu mereka. Tapi kini ia sedang berlaku, dan sedar atau tidak, PAS kelihatan cukup lemah dalam menangani perkara ini.

Kalau dalam isu banjir, DAP kelihatan begitu bengang dengan PAS yang lebih mengutamakan Kerajaan Pusat daripada Sekutu mereka, apatah lagi MB Kelantan boleh bekerja bersama-sama PM Najib mahupun Tok Pa.

PAS sekali lagi tersepit, antara mengutamakan kebajikan rakyat ataupun mahu terus berpolitik bersama sekutu mereka dan akhirnya mereka membuat keputusan yang tepat.

"Kita tak tahu, kita hendak beritahu sejak dulu lagi Pas sentiasa terbuka, sikap ini ditunjukkan sejak dulu lagi oleh Tok Guru (Datuk )  sendiri, dengan pemimpin Umno dan Kerajaan Persekutuan.

"Kita tidak pernah tutup pintu untuk bincang tentang kepentingan negara dan umat Islam, itu tidak jadi masalah bagi kita kerana isu ini mengatasi politik, bukan soal politik kepartian, tetapi kepentingan umat," katanya lagi. - sumber
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Kalau benar bagai dikata keitiman umno pas nampaknya ada bunga bunga cinta bagi menyatukan umah, Allah tidak turunkan sasuatu melainkan ada hikmah disebaliknya.Insaalah

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping