Ahad, Januari 25, 2015

Memang susah kita nak menilai sejauh mana tahap mentaliti puak - puak Pakatan Haramjadah ni. Kalau tengok dari satu sudut, memang sah otak diorang ni letak kat kepala lutut.

Jika sebelum ini, Si Hadi Awang tu tampil mempertikaikan cadangan puak - puak DAPigs yang tetap mahu melaksanakan Pilihan Raya PBT yang tidak mendapat persetujuan Pakatan.

Sambil melabelkan cadangan tersebut sebagai satu langkah 'Terkebelakang', Presiden PAS itu juga turut menyifatkan cadangan DAPigs itu hanya akan mencetuskan jurang lebih besar diantara kaum.

Ianya berdasarkan kepada penguasaan satu kaum sahaja dikawasan bandar. Biarpun kenyataan Si Hadi Awang tu mendapat sokongan orang ramai, tapi ada jugak yang tidak bersetuju dengannya.

Yang lebih memalukan ialah apabila ada dikalangan pemimpin - pemimpin PAS itu sendiri yang tampil dan dilihat cuba mengkritik kenyataan yang dibuat oleh Presiden PAS tu sebelum ini.

Dilabelkan sebagai "Jebon" dikalangan pemimpin - pemimpin PAS yang dikatakan Pro Anwarinas, Si Khalid Samad tu tampil mengkritik cadangan yang dibuat oleh Presiden PAS tu sendiri.

Walaupun ada yang anggap kenyataan Si Khalid Samad tu sebagai satu tindakan 'Membela' Hadi Awang, tetapi jika dibaca dengan lebih teliti, Si Khalid Samad tu menyokong cadangan yang dibuat oleh DAPigs.

Menurut kata Si Khalid Samad, isu berkaitan dengan Pilihan Raya PBT yang dicadangkan oleh DAPigs itu mampu menyebabkan ketegangan kaum tidak seharusnya mencetuskan perbalahan terbuka.
"Ia adalah satu perkara yang boleh diperhalusi dan tak perlu jadi perbalahan secara terbuka," katanya ketika dihubungi. 
"Ada juga cadangan agar pemilihan bukan atas nama individu, tetapi atas nama pasukan sehingga akhirnya pemilihan itu melibatkan semua kaum. Dengan cara ini dominasi sesuatu kaum itu tidak akan timbul," katanya.
Hakikatnya, apa yang cuba disampaikan oleh Si Khalid Samad tu tidak sama dengan apa yang dinyatakan oleh Hadi Awang dimana dia cuba nak memperbaiki tanggap orang ramai terhadap cadangan DAPigs tu.

Dalam erti kata lainnya, Si Khalid Samad tu bukannya tampil untuk 'Membela' Si Hadi Awang. Sebaliknya dia nak membela cadangan yang dibuat oleh puak - puak DAPigs tu. Jadi, tak payah la nak dilabelkan Si Khalid Samad tu sebagai Pembela pulak!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping