Sabtu, Januari 24, 2015

Ceritanya lebih kurang macam cerita model semalam jugak la. Diorang yang pakai pakaian seksi untuk ditayang kepada pengunjung. Jadi, adakah ianya adil untuk diorang marah jika ada yang ambik kesempatan?

Adakah wajar mereka menghukum orang yang mengambil gambar mereka sedangkan mereka sendiri yang menyediakan imej sedemikian sehingga membuatkan orang lain 'Teruja'?

Maka, perkara yang sama jugak boleh diperkatakan tentang respon yang diberikan oleh puak - puak DAPigs tu bila ditegur mengenai isu Pilihan Raya Pihak Berkuasa Tempatan sebelum ini.

Mereka jelas tidak dapat menerima kritikan dan dakwaan yang dilemparkan. Dan sebab itu mereka terpaksa mempertahankan diri sendiri dengan menafikan Kebenaran bagi menutup kemaluan mereka.

Hakikatnya, mereka tidak merujuk kepada keadaan sebenar berhubung isu tersebut. Sebaliknya mereka lebih cenderung untuk menipu rakyat secara terang - terangan tanpa segan silu.

Bertambah malang ialah apabila Setiausaha Pengelola DAPigs itu sendiri yang tampil memalukan partinya sendiri dengan kenyataan yang dilihat bercanggah dengan keadaan sebenar.

Sambil mendakwa kenyataan yang dikeluarkan oleh Presiden PAS semalam hanya bersifat 'Perkauman', Si Anthony Loke tu dengan jelas cuba nak menegakkan benang yang basah.

Dia kata, demografi bandar pada hari ini tidak lagi seperti suatu ketika dahulu. Kawasan Bandar hari ini sudah tidak lagi didominasikan oleh satu kaum sahaja. Sebaliknya wujud berbilang kaum.
"Ini tidak boleh kata akan didominasi oleh satu kaum, demografi kaum di bandar tidak lagi macam dulu. Ada pelbagai kaum, bukan Cina sahaja. Ada kawasan bandar majoriti orang Melayu. 
"Saya harap Hadi tidak lihat ia dari sudut kaum, kita perlu melihat dari sudut demokrasi," katanya dan menambah, beliau sendiri tidak memahami mengapa Hadi membangkitkan isu perkauman dalam perkara itu.
Tanpa merujuk kepada sebarang contoh, kenyataan Si Anthony Loke itu dapat dinilai sendiri oleh rakyat yang melihat dia hanya sekadar mahu menafikan perkara yang sebenarnya.

Kita semua faham. Kenyataan yang dirujuk oleh Si Hadi Awang tu sebelum ini merujuk kepada bandar di Pulau Pinang. Jadi, kawasan bandar mana yang majoritinya terdiri dari kalangan orang Melayu?

Cuba puak - puak DAPigs ni JUJUR pada diri mereka sendiri dan nyatakan bandar utama mana di Malaysia ni didominasikan oleh orang Melayu. Bagi satu contoh pun cukup la. Tak perlu banyak.

Tapi, kalau itu pun Si Anthony Loke tu tak mampu nak buat, tak payah la dia nak menyalak - nyalak macam Anjing Gila. Apa gunanya dia nak tutup kemaluan parti DAPigs tu sendiri sedangkan pekung busuk mereka sudah dapat dilihat oleh semua orang!!!
Categories: ,

2 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping