Sabtu, Januari 31, 2015

Seperti mana yang kita semua telah sedia maklum sebelum ini, Si Tokong DAPigs tu sememangnya seorang manusia yang angkuh, sombong dan biadap. Perangai dia sebijik macam Kafir Quraish.

Jika sebelum ini, ada yang mengangung - agungkan Si Tokong DAPigs tu dengan menggelarkan dia sebagai Khalifah Umar Abdul Aziz. Ada juga yang bercerita kata dia akan peluk Islam dan sebagainya.

Tapi jelas, tindakan dan perangai yang ditonjolkan oleh Si Tokong DAPigs tu terhadap Islam sendiri tidak memberikan kita sebarang gambaran bahawa perkara itu akan berlaku pada ketika ini.

Bahkan untuk menyamakan Si Tokong DAPigs tu dengan ketokohan Khalifah Umar Abdul Aziz juga boleh dianggap sebagai satu bentuk Penghinaan terbuka terhadap tokoh Islam itu sendiri.

Maka, memang kena sangat bila Si Tokong DAPigs tu disindir secara terbuka oleh seorang 'Budak Hingusan' macam Si Nik Abduh ni secara terang - terangan berhubung isu banjir yang melanda Kelantan sebelum ini.

Jika dibaca dari satu sudut, sindiran dan kritikan yang dibuat oleh Si Nik Abduh ni sebenarnya sarat dengan Sarcasme dan hanya orang tertentu sahaja yang dapat memahaminya.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan melalui laman media sosialnya semalam, Si Nik Abduh tu menyindir tindakan yang dilakukan oleh Si Guan Eng tu sewaktu banjir melanda, diantaranya:
"...taburkan wang kepada NGOs dan yayasan-yayasan jenis Darul Dinar wal Dirham sebagaimana KM Penang buat di Kelantan."
Jelas, sindiran itu ditujukan kepada Si Tokong DAPugs tu yang sebelum ini kuat mendabik dada mengatakan KONONnya dia dah bagi sumbangan sebanyak RM 1.5juta kepada Rejim PAS Kelantan.

Cuma persoalannya, adakah dengan memberikan bantuan sebanyak itu mampu memberikan Si Tokong DAPigs tu hak untuk menuduh Rejim PAS Kelantan GAGAL menangani isu banjir baru - baru ini?

Selain menganggap Si Tokong DAPigs tu sebagai seorang 'Pembuli', Si Nik Abduh tu juga turut menyindir dan mendakwa Si Guan Eng tu sebagai seorang pemimpin yang "Kaya, Boleh Buat Kerja dan Bongkak".

Maka kesimpulannya, memang benar la apa yang telah kita katakan sebelum ini. Si Tokong DAPigs tu memang seorang pemimpin yang Sombong dan Angkuh. Tapi yang puak - puak PAS tu BODOH sangat nak bekerjasama dengan dia buat apa!!! Mengabihkan masa je!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. 150 juta dirham untuk kelantan saja. Mana boleh istihar banyak banyak nanti orang pertikai dari mana lu kasi siapa. Betul tak semut lu punya hingus masam masam manis.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping