Sabtu, Januari 31, 2015

Jika dibaca kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Mat Syabun tu hari ini, memang nampak sangat yang dia tak taat dan setia kepada parti. Sebaliknya dia melebihkan Si Guan Eng tu pulak.

Dalam kenyataan tersebut, Si Mat Syabun tu menyanggah pendirian yang dibuat oleh Mustafa Ali berhubung cabaran debat yang dikemukakan kepada Si Guan Eng tu sebelum ini.

Tapi, kenyataan yang dibuat oleh Si Mat Syabun tu bukan la satu perkara yang memeranjatkan kita. Perkara tu sudah pun menjadi satu rahsia umum yang diketahui oleh semua lapisan masyarakat.

Selama hari ini pun, Si Mat Syabun tu dilihat lebih setia kepada Si Guan Eng yang menganggap dirinya sebagai 'Abang' kerana mempunyai kepentingan Politik Peribadinya sendiri.

Maka sudah pasti saranan yang dibuat oleh Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS Pusat ini boleh kita tujukan kepada Si Mat Syabun tu secara peribadi agar dia ingat dimana kedudukan dia.
KUALA LUMPUR – Dewan Ulama PAS Pusat (DUPP) mengingatkan kesemua ahli parti itu supaya tidak tidak taat kepada parti bukan Islam termasuk DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) walaupun PAS menganggotai Pakatan Rakyat (PR).

Ketua Penerangan DUPP, Dr. Mohd. Khairuddin Aman berkata, walaupun Islam memberi kelonggaran kepada ahli parti itu menyokong parti bukan Islam terbabit namun bersyarat selagi tidak menjadi alat untuk menobatkan dasar-dasar yang bercanggah dengan Islam.

“Syarat itu selagi dasar-dasar Islam tidak dipertikaikan atau disekat dan dihalang untuk dilaksanakan dan disebarkan atau selagi sokongan itu membantu dakwah Islam tersebar.


“Juga bersyarat iaitu ahli tidak berwalak taat setia kepada parti-parti yang tidak Islam ini sehingga mendorong mereka membantu atau mendokong atau menyayangi parti lain melebihi parti dan perjuangan Islam,” jelasnya dalam satu kenyataan media hari ini.
Kalau dia rasa PAS mempunyai pemimpin yang tak bagus serta tak layak untuk menerajui kepimpinan parti tersebut, adalah lebih baik dia angkat kaki dan berambus masuk DAPigs.

Kalau dia duduk dalam PAS sekali pun, bukannya mendatangkan sebarang faedah. Dulu, sibuk memburukkan imej PAS dengan kes khalwat yang melibatkan isteri orang lain. Sekarang, nak jadi barua DAPigs pulak. Buat menyemak je, apa gunanya!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Matabu tak mahu buat kesilapan macam anutu.satu langkah lagi, lengkong bisek jangan kecoh kecoh reliks only klate dan ganu problem sikit lain lain negeri sudah seatlee

    BalasPadam
  2. Dia sanggup makan babi dengan dapigs ....... Buangkan aje dari pas...... Dapigs bagi makan sedap....... Dalam pas dapat cium bau aje.......

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping