Jumaat, Januari 30, 2015

Dikala kebanyakkan rakyat Malaysia bersedih dengan nasib malang yang menimpa penumpang serta anak kapal pesawat MH370, tapi ada jugak yang brtindak diluar batasan kemanusiaan.

Mereka yang lahir sebagai "Pakar Tak Bertauliah" ni mula kembali menghiasi dunia media sosial dengan pelbagai spekulasi serta pandangan tersendiri tanpa merujuk sebarang fakta.

Persepsi yang dilemparkan terhadap tragedi yang cukup membinggungkan semua pihak itu dijadikan bahan modal untuk mereka menonjolkan diri sebagai 'Wira' dikalangan orang lain.

Dengan bermodalkan teori - teori yang tak masuk akal dan disokong pulak dengan agenda - agenda Politik yang tak tentu arah membuatkan rakyat semakin keliru dengan apa yang berlaku.

Sesungguhnya mereka yang jelas tidak bertanggungjawab ini memaparkan sifat tidak berperikemanusiaan terhadap keluarga penumpang serta anak kapal pesawat yang terlibat secara lansung.

Mereka bukan membantu mengurangkan penderitaan dan trauma yang sedang dialami. Sebaliknya, tindakan mereka itu merobekkan lagi jiwa ahli keluarga serta orang yang tersayang.

Maka hanya sekadar pesanan buat diri sendiri, cuba la sekali kita lakukan pengorbanan untuk mereka yang terlibat. Tunjukkan la sifat toleransi kita terhadap mereka dengan rasa ehsan. Jangan ikut sangat perangai Hodoh puak - puak Pakatan Haramjadah tu!!!
KUALA LUMPUR – Rakyat Malaysia turut melahirkan rasa dukacita dan simpati menerusi laman sosial berhubung pengumuman terbaru berkenaan pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370 yang hilang 8 Mac tahun lepas.

Mereka yang berkongsi kesedihan itu turut mengucapkan takziah selain berharap keluarga mangsa tetap tabah dan reda terhadap apa yang berlaku.

Kerajaan Malaysia hari ini secara rasmi mengisytiharkan pesawat itu mengalami kemalangan di bawah peraturan penerbangan antarabangsa dan kesemua 239 penumpang dan anak kapal pesawat malang itu dianggap telah terkorban.

Seorang pemegang akaun Twitter bernama @mynamefara berkata: “Dapat rasakan kesedihan apabila si suami, si abang, si ayah, si ibu, si anak yang ‘Dianggap Terkorban’ tanpa lihat mayat di depan mata.”


Daripada seorang lagi pengikut, @ainorsarah berkata: “Diharap semua waris keluarga mangsa #MH370 dapat terima ketentuan ini. Alfatihah kpd yg beragama Islam @MAS .”.
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping