Isnin, Januari 26, 2015

PAS sekarang ramai pemimpin 'Nasi Bungkus'.
Lepas makan boleh buang!!!
Memang mengecewakan!!! Terutama bagi sebuah parti yang mempunyai sejarah perjuangan kedua yang cukup besar dan banyak di Malaysia ni selain dari parti keramat UMNO.

Bayangkan la. Sebuah parti yang sarat dengan perjuangan asas masih lagi GAGAL untuk melahirkan pemimpin - pemimpin yang boleh dianggap bijak dalam ber-Politik dan mempunya integriti.

Kalau nak cerita pasal PKR, memang lansung tak de pemimpin dikalangan mereka yang mempunyai kaliber yang sama seperti PAS. Kebanyakkan pemimpin diorang hanya bertaraf longkang.

Maka sebab itulah PKR lebih banyak melahirkan pemimpin SAMPAH macam Si Rafizi Ramli, Nurul Izzah, Tian Chuak, Sam Ketot dan sebagainya. Pemikiran diorang ni kalah budak tadika.

Mana tidaknya. Jika ada sebarang isu yang dibangkitkan oleh puak - puak PKR ni, kebanyakkannya hanya bersandarkan kepada spekulasi semata - mata. Diorang hanya jadi agen Provokator.

Mengkala nak diminta bukti yang sahih mengenai dakwaan yang ditaburkan, jangan mimpi la. Dan sebab itu juga ada dikalangan mereka yang kalah dalam kes saman fitnah dimahkamah.

Dan didalam PAS pulak, kekurangan pemimpin yang ada otak ni lebih ketara kerana kebanyakkan pemimpin mereka yang ada hari ini lebih mengutamakan kepentingan Politik Peribadi.

Mereka hanya memikirkan soal survival Politik mereka dikalangan masyarakat. Dan atas sebab itulah kita dapat lihat kebanyakkan dari mereka lebih rela mengenepikan dasar perjuangan sendiri.

Tak ramai diantara mereka yang sanggup menentang pihak luar yang kuat mempertikaikan dasar perjuangan parti keramat mereka yang boleh dianggap cukup bersejarah tu secara terbuka.

Maka sebab itulah munculnya pemimpin - pemimpin seperti Si Mat Syabun, Khalid Samad, Mahfuz Bean, Mujahid Rawa dan sebagainya. Mereka ni lebih mementingkan soal peribadi sehingga sanggup jadi Pencacai kepada orang lain!!! Orang macam ni tak layak jadi pemimpin!!!
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping