Jumaat, Januari 16, 2015

Walaupun pihak mahkamah sudah pun membuat keputusan dan mengesahkan perceraian diantara Si Nurul Izzah tu dengan suaminya semalam, tapi masih banyak persoalan dibangkitkan.

Jika sebelum ini, keputusan mahkamah mengarahkan Si Nurul Izzah tu tulis pengakuan menabur fitnah terhadap calon Barisan Nasional sewaktu PRU yang lalu boleh diterima semua orang.

Tapi keputusan kali ini agak membingungkan. Persoalannya, kenapa Si Nurul Izzah tu tetap mahu menceraikan suaminya melalui tuntutan fasakh jika tidak ada sebab musabab yang boleh diterima akal?

Dalam hal ini, siapa yang bersalah sebenarnya? Si Isteri atau Si Suami? Atau adakah ini jugak salah Kerajaan kerana gagal mendidik rakyat untuk kekalkan hubungan perkahwinan mereka?

Pelbagai persoalan dan spekulasi dibuat oleh rakyat dipelbagai peringkat mengenai isu tersebut. Macam - macam dakwaan yang dibuat dan ianya dibiarkan begitu sahaja oleh Si Nurul Izzah.

Ada yang kata, Si Isteri tu suka sangat melaram dan berambu diluar dengan orang lain sehingga ianya ditegur oleh Si Suami sehingga mencetuskan pergaduhan besar diantara mereka.

Pada pandangan mereka, Si Isteri terasa Si Suaminya hanya sekadar mengekang Hak Kebebasan Asasi yang sepatutnya diberikan kepada setiap manusia. Dan itu asa perjuangan Si Isteri.

Tapi persoalannya, kenapa Si Nurul Izzah tu tak nak menjelaskan perkara itu kepada rakyat? Kenapa dia hanya membiarkan mereka membuat spekulasi mengikut pandangan mereka sendiri?

Adakah Si Nurul Izzah tu mahu rakyat dipelbagai peringkat mengikut jejak langkah dia dengan membuat dakwaan tanpa sebarang bukti yang sah sehingga tahap boleh dianggap sebagai fitnah?

Jenis pemimpin apa kalau dia tidak mampu untuk melaksanakan amanah dalam menjalankan tanggungjawab dia kepada rakyat? Kalau setakat individu picisan, boleh lagi kita terima akal.

Jadi, usah la Si Nurul Izzah tu nak mengabihkan masa dan nak mengajar orang lain cara untuk mentadbir Negara. Sebaliknya, dia sendiri perlu menerima 'Takdir' bahawa dia sendiri pun GAGAL nak men-'Tadbir' keluarga dia sendiri!!!

PS: Suami mana yang tahan bila Isteri kuat sangat menabur fitnah!!! - Klik Sini
Categories: ,

18 ulasan:

  1. orang yang kata PAS itu ISLAM adalah cuma orang yang bodoh kerana PAS itu parti dan ISLAM tu AGAMA/ADDEN, kedua dua nya adalah berbeza, parti bolih membuatkan manusia lupa diri bila berkuasa dan dapat kumpul harta, yang tak kena harta HARAM,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pas parti cap ayam, oppp o0p sorry sory cap jari ballak

      Padam
  2. Kalau salah betulkan... dengar gosip Anwar cukup mesra dengan suami izah, selalu keluar bersama waktu malam.

    BalasPadam
  3. nurul in dah layut dan berserabai....geli nak tengok muka dia

    BalasPadam
    Balasan
    1. a'ah lah...klu tengok muka nurul mmng x ada cahaya langsung...
      mungkin juge ALLAH tarik NUR di wajah nya...
      sebab.......?

      Padam
  4. Admin pn jgnla menabur fitnah kalau xpasti cerita sebenar..main agak2 je..dgr cerita dr sorg sekeliling yg suma main "kot kot.."..sebab ni kot..sebab Tu kot..jodoh ajal ketetapan Allah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tuan punya badan pun takut nak berterus terang. Sebagai pemimpin dia perlu pikul tanggungjawab kepada rakyat dan menjelaskan perkara yang sebenar. Kalau dia takut nak JUJUR pada diri sendiri, baik tak payah jadi pemimpin!!!

      Padam
  5. Personal problem dia. Kita ni ena fikir sendiri la . ape2 pun anak jdi mangsa keadaan. Org dewasa fikir hal sendiri je.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Apakh mkne BERCERAI?
      Tiad ksrsian hdup.prblahan.bla bla bla n ......

      X pena lg ad KT dnia no org bercrai DLM ksh Syg..

      Padam
  6. Itulah..jgn suka fitnah org,ni pulak sokong benda yg bukan2..tggu dan lihat apa bala lagi nak kena depa anak beranak ni..harap di buka kan hati dan insaf.

    BalasPadam
  7. eleh macaibabiPR 11.35 woii..
    sejak bile plak macai mcm ko reti bab jgn menabur fitnah?
    Nurul Jijah tu anak Ketum. Bapak dia kepala penabur fitnah.
    Puaka anak betina tu penabur fitnah.. Tanya Raja Nong Chik dia lebih tau.

    Dan kalau nk ckp bab fitnah memfitnah ni elok ko suruh macai2 PAS sama betul diri sblm nk bg 'tazkirah' pd tuan blog ni.. buat2 buta kayu.. nk bela ibu fitnah konon.. puihh laaa

    BalasPadam
  8. eleh macaiPR 11.35 woii..
    sejak bile plak macai mcm ko reti bab jgn menabur fitnah?
    lepas nama Allah pun korang boleh main2..jual murah pd org bukan Islam, tiba2 nk ckp bab fitnah??

    hello.. lubuk fitnah tu dlm PR.. Bapokfizi tu hari2 fitnah Krjn.. ko xnampak??
    Nurul Jijah tu anak Ketum. Bapak dia kepala penabur fitnah.
    Puaka anak betina tu penabur fitnah.. Tanya Raja Nong Chik dia lebih tau.

    Dan kalau nk ckp bab fitnah memfitnah ni elok ko suruh macai2 PAS sama betul diri sblm nk bg 'tazkirah' pd tuan blog ni.. buat2 buta kayu.. nk bela ibu fitnah konon.. puihh laaa

    BalasPadam
  9. Tiada kepentingan untuk nurul dedahkan hal urusan rumahtangganya...perceraian dihalalkan kerana tiada persefahaman dan perceraian bukan kearah mencari salah siapa atau untuk membuka aib mana-mana pihak.

    Jika kesimpulan diambil untuk dikatakan nurul akan gagal sebagai pemimpin, adakah itu juga boleh dirujuk kepada kegagalan najib sekarang kerana dia juga mengalami perceraian (?).

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tu la mksudnya..kebahagiaan org Tu bukan dinilai smada bercerai atau tak..sy bercakap bg pihak Wanita..jgn dibutakan hari sbb isi politik..Ada jgk org umno bercerai..adakh mksudnya org Tu tak boleh memimpin?pndg dgn Mata hati..xkisahla sapa pn pilihan korg...

      Padam
  10. apa korang dok gaduh2 pasal si nurul anak ketum bercerai ni?lepas ni aku boleh apply jadi menantu pak nuar...huh...glamour aku weh...ibarat ayam bertelur dlm beras...bak kata aji bakhil....hehehe....dah jgn gaduh2 ye kawan2....

    BalasPadam
  11. apa korang dok gaduh2 pasal si nurul anak ketum bercerai ni?lepas ni aku boleh apply jadi menantu pak nuar...huh...glamour aku weh...ibarat ayam bertelur dlm beras...bak kata aji bakhil....hehehe....dah jgn gaduh2 ye kawan2....

    BalasPadam
  12. Kenapa nak timbulkan masalah Nurul. Semua keluarga / suami isteri ada masalah masing-masing. Dan selesaikan ia dgn jalan betul / baik. Jgn kerana dia pembankang byk komen keburukan saja.

    BalasPadam
  13. Muka izzah takde cahaya nur langsung! Patut Raja Nong biar saja menang kes saman di mahkamah tak perlu bagi muka dgn anak peliwat x2 ni.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping