Khamis, Januari 29, 2015

Pendedahan menarik yang dibuat oleh Dewan Ulama PAS Pahang ni memang meninggalkan tanda tanya kepada semua orang, termasuk dari kalangan ahli - ahli PAS sendiri.

Mereka sendiri terpingga - pingga dan tertanya - tanya, siapa pemimpin JIM yang dimaksudkan dalam status yang dimuatkan sebelum ini dilaman media sosial milik Ostad Mokhtar Senik ni?

Kalau sebelum ini, kita pernah mendedahkan seorang pemimpin yang pernah duduk dalam JIM dan kini turut menjadi Ahli Parlimen Kuantan. Tapi dia mewakili PKR, bukan dia masuk PAS.

Maka memang sewajarnya diberikan penjelasan mengenai status yang dimuat-naikkan oleh Ostad Mokhtar Senik tu agar tidak timbul sebarang kekeliruan dikalangan rakyat secara umum.

Biarpun status yang dimuat-naikkan itu dah lama, tapi ianya masih lagi meninggalkan persoalan dikalangan ahli - ahli PAS yang pada ketika ini semakin pening dengan kerenah pemimpin mereka.

Jika kita lihat dari satu sudut, maka memang benar la kenyataan yang menyatakan bahawa dikalangan puak - puak PAS tu sendiri pun ada yang terdiri dari kalangan pemimpin Islam Liberal.

Tapi, yang peliknya, siapa suruh pemimpin - pemimpin PAS tu sendiri yang membenarkan orang macam tu menjadi ahli dan seterusnya diangkat menjawat tinggi dalam parti tersebut?

Diorang sendiri yang membiarkan diri mereka dipengaruhi dengan fahaman - fahaman yang bukan - bukan dan membolehkan jemaah menyerap ideologi songsang yang dibawa oleh pemimpin sedemikian.

Jadi sekarang, parti itu sendiri yang sedang menghadapi kemelut dalaman dan diancam oleh anasir - anasir yang tidak sepatutnya. Maka, adakah wajar bagi mereka untuk menyalahkan orang lain?

Dan adalah satu perkara yang sangat mustahil sekiranya pemimpin - pemimpin PAS diperingkat atasan tak tau mengenai perkara ini. Persoalannya sekarang, apa tindakan mereka?

Adakah diorang ambik sebarang langkah untuk membasmi fahaman Liberalisme dari terus menular dalam parti? Atau hanya sekadar membiarkannya begitu sahaja? Sedangkan nak ambik tindakan terhadap Si Phahrolrazi tu pun diorang takut, inikan pulak basmi fahaman songsang dalam parti sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping