Jumaat, Februari 27, 2015

"Hudud? Over My Dead Body!". Itu diantara ungkapan dan sumpah yang diluahkan oleh Si Karpal Singh tu selaku 'Kepala Besar' dikalangan puak - puak DAPigs sewaktu hidupnya.

Biarpun sekarang Si Karpal Singh tu dah lama mati, namun perjuangan DAPigs untuk menolak perlaksanaan Hukum Hudud terus menjadi 'Harta Pusaka' buat anak - anak dia pulak.

Sehinggakan, harta pusaka tu turut 'diwarisi' kepada ahli - ahli DAPigs yang lain, termasuk Si Gundik Kit Siang yang sebelum ini juga turut menolak cadangan untuk melaksanakannya.

Maka sebab itu semasa DAPigs gagal mempertahankan kerusi Parlimen Teluk Intan, anak kepada Si Karpal Singh tu dengan lantang menuduh PAS sebagai punca kepada kekalahan tersebut.

Dan anak Si Karpal Singh itu juga yang turut mendesak agar PAS keluar dari Pakatan sekiranya mereka tetap bertegas untuk meneruskan agenda perlaksanaan Hukum Hudud tu di Kelantan.

Apa yang jelas, Penghinaan demi Penghinaan yang dilemparkan oleh puak - puak DAPigs itu terhadap PAS membuktikan bahawa mereka tidak menghormati dasar perjuangan orang lain.

Sekali gus, kenyataan - kenyataan angkuh yang dikeluarkan mereka turut memberikan impresi bahawa DAPigs mahu menjadi 'Abang Besar' dalam Pakatan yang boleh mengarah - arahkan orang lain.

Tapi, semua itu tidak memberi sebarang kesan kepada puak - puak PAS ni. Jelas mereka masih lagi buta dan bebal untuk melihat perkara tersebut kerana diselubungi pemikiran jumud.

Sebaliknya, mereka lebih rela menjadi Pak Angguk Saja dalam Pakatan Haramjadah tu hanya semata - mata mahu menjaga kepentingan Politik Peribadi dan membelakangkan soal perjuangan.

Jadi, tak heran la jika Si Ketua Pemuda PAS yang baru ni sanggup melutut depan DAPigs dan merayu supaya diberikan peluang kepada mereka membentangkan Hukum Hudud di Kelantan. Itu menunjukkan yang PAS sekarang dah tak de maruah untuk dipertahankan!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Roo nik aziz nak datang lagi tapi nak landing kat mana ya.....D ana sofya

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping