Jumaat, Mac 06, 2015

Ish!!! Kenapa la kejam sangat Menteri Besar Johor ni? Kenapa pulak dia nak menganiayai rakyat Singapura tak tentu pasal ni? Dah tak pasal - pasal je diorang meroyan tak tentu arah.

Sepatutnya, sebagai seorang Menteri Besar, dia tak boleh buat benda macam tu. Dia kena bertoleransi terhadap mereka dan tidak bersikap prejudis. Dia kena bertindak adil dan saksama.

Tapi itu pun kalau rakyat Singapura tu jadi sebahagian dari rakyat Negeri Johor la ye tak. Kalau diorang tetap jugak nak jadi warganegara Singapura, memang kena sangat la tindakan yang dilakukan.

Apa yang diluahkan oleh YAB Menteri Besar Johor ni memang sangat bertepatan dan sesuai dengan keadaan. Patut tindakan tegas macam tu dah lama diambil perhatian dan dikuat kuasakan.
Baru la orang luar tak mudah nak ambik kesempatan sehingga mengakibatkan rakyat tempatan sendiri merempat dibumi sendiri bila semua hartanah habis dirembat oleh orang asing.

Bagi mereka yang pandai - pandai buat dakwaan tu, biar lantak diorang nak cakap apa. Apa yang penting, kebajikan rakyat tempatan itu yang perlu diutamakan terlebih dahulu. Itu yang WAJIB.

Kalau selama hari ini, bukan main lagi puak - puak yang membuat dakwaan tu membanggakan diri tak tentu arah dengan membuat perbandingan diantara Malaysia dan Singapura.

Kata mereka, Singapura boleh maju sebab ianya ditadbir oleh orang Bukan Melayu. Tapi di Malaysia, Negara jadi mundur sebab ianya diperintah oleh orang Melayu. Itu doktrin yang disebar semasa PRU yang lepas.

Jadi sekarang, kita tengok siapa yang lebih maju sebenarnya. Kalau Malaysia bukan sebuah Negara maju, kenapa pulak rakyat dari Singapura tu semuanya sibuk nak beli tanah kat Malaysia? Suruh la diorang beli rumah dan tanah kat tempat lain!!!
Categories:

6 ulasan:

  1. Apa lah bodoh babi kurap umno ni sekor. Pasal rumah di johor murah la bodoh, sebab tu la singaporean beli. Mcm beli barang sale lah bangang, ni kau mesti mak bapak kau zina dl fuck dpt kau yg otak bangap, lps fah pregnant, baru kawin..kui kui kui...

    Simple economic.. beli murah, bila price value naik, jual balik kat org msia or sesiapa. Untung maaa..

    Bkn mcm babi umno. Semia nk free, atas angin. Ali baba..ehh Ali Babi..

    Kah kah kah

    Umno. Tetap BODOH selamanya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. woi bodoh.ko igt rumah dgn brg same ke bleh diangkut bwk balik?sbb org jhr xbodoh lh dorang xnk jual kt rkyat singapore.wat pe nk kayakan org singapore,singapore bknnye dlm malaysia pn.nk bodohkn org tapi diri sendri terlajak bodoh.bodoh tu simpn skit malu kt org.

      Padam
    2. Anon 5:19,dr percakapan ko pn dh menunjukkan ko ni jns yg xde akal,kesiann...

      Padam
  2. Anon 5.19Ptg. Lu confirm puak red bean army. Babi pu ya olang.

    BalasPadam
  3. Entah apa yang Si Anon 5.19ptg tu mengarut pun tak tau la... isunya sekarang, orang Singapore semua tak nak beli hartanah di Johor disebabkan polisi baru yang dibuat oleh pihak Kerajaan Negeri... ramai developer yang mengeluh, dakwa diorang alami kerugian... itu isu yang dibangkitkan... bukannya masalah orang Singapore beli murah dan kemudian jual dengan harga yang mahal...

    BalasPadam
  4. Sngapura negara demokrasi ala komunis

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping