Sabtu, April 18, 2015

"Meh datang cium bontot dulu kalau nak mintak bantuan!" Lebih kurang bahasa kasarnya macam tu la bunyinya. Kalau guna bahasa buku, sampai mati pun puak - puak AMK tu takkan faham.

Kalau kita baca kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang ni, nampak sangat yang dia tetap bertegas dengan pendirian yang telah dibuat terhadap AMK tu.

Kata dia, puak - puak Anak Muda Kecoh tu perlu tampil dengan permohonan maaf secara TERBUKA sebelum sebarang perbincangan dilakukan diantara kedua - dua belah pihak. Dan keputusan itu muktamad.
"Suhaizan ada telefon saya untuk dapatkan maklumat lanjut. Saya pun maklumkan pendirian kami. Malah dia beritahu nak aturkan pertemuan segera antara Pemuda PAS negeri dan AMK. Dia nak cuba selesaikan isu ini. Tapi seperti yang saya katakan tadi, kita boleh jumpa kalau mereka minta maaf secara terbuka.

"Ada seorang wakil mereka telefon, dia pun nak tanya saya tentang isu yang sama. Tapi buat masa ini tak ada apa-apa permohonan maaf. Tak mengapa, kita bagi mereka masa sebab penamaan calon pun lambat lagi. Kalau mereka minta maaf, jentera kita sedia untuk bantu," katanya.
Jika dilihat dari satu sudut, tentu orang akan ingat yang PAS sekarang ni dah mula tunjuk keSOMBONGan mereka dengan membuat desakan tersebut. Dah sampai tahap main ugut mengugut pulak diorang sekarang ni.

Jadi, bagaimana mungkin puak - puak PKR tu masih lagi cuba nak MENIPU rakyat dan menafikan bahawa hubungan mereka dengan PAS sudah semakin renggang dan semakin tegang?

Tapi apa yang jelas, desakan yang disuarakan oleh Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang ni memang ada asasnya. Diorang buat tindakan macam tu bukan sebab kerana mereka sombong.

Sebaliknya, puak - puak PKR tu sendiri yang tidak pandai nak menghormati orang lain dan suka menaikkan kemarahan tak tentu arah tanpa sebarang sebab musabab yang boleh diterima akal.

Maka sebab itu puak - puak Pemuda PAS Pulau Pinang ni mengambil pendirian tegas untuk memberikan kata dua kepada AMK jika mereka mahu PAS membantu jentera PKR dalam PRK Permatang Pauh.

Walaubagaimana pun, puak - puak PAS ni sendiri perlu sedar diri bahawa selama hari ini hanya sekadar dipergunakan oleh DAPigs dan PKR demi untuk memenuhi kepentingan Politik Peribadi mereka.

PKR dan DAPigs bukannya peduli sangat dengan dasar perjuangan PAS yang nak menegakkan Islam. Jauh sekali diorang nak menghormati PAS sebagai sebuah parti rakan sekutu.

Namun dalam masa yang sama, PAS juga perlu menerima keadaan ini sebagai satu khifarah. Hakikatnya, mereka sendiri yang tak reti nak menghormati orang lain. Jadi, macam mana pulak diorang nak dihormati!!! Sesama Islam diorang berlagak, sekarang dah kena baik batang hidung sendiri!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Baru mereka sedar yang selama ni mereka digunakan tak ubah seperti anjing, disuruh menyalak, mereka menyalak, disuruh jadi tembok manusia mereka jadi tembok manusia , sekarang ni baru mereka sedar yg mereka hanya digunakan sahaja.. berkat doa tok guru mereka juga akhirnya Allah buka satu persatu.. itu pun kalau mereka sedar, kalau tak sedar lagi, maka ke laut la gamaknya...

    BalasPadam
  2. Anjing jaga dusun. Hasil tuan yg dapat.....hehehe mmg boddo tp tak sedar2 jugak

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping