Khamis, April 16, 2015

Lu jadi Barua DAPigs, siapa anak pilih lu jadi Pemimpin!!! 
Haduyai!!! Susah betul la bila ada pemimpin yang tak boleh nak terima hakikat Kebenaran ni. Mudah sangat buat dia meroyan tak tentu arah dan nak salahkan orang lain. Tak boleh lansung terima kenyataan.

Tapi, apa boleh buat. Inilah akibatnya bila dah kemaruk sangat dengan pangkat dan jawatan. Bila hilang semua tu, mula la dia hilang akal. Meroyan menuduh orang lain itu dan ini.

Kalau dah KALAH tu, KALAH je la. Terima je hakikat yang orang dikawasan dia sendiri pun dah tak terima dia sebagai seorang pemimpin yang boleh diberikan kepercayaan untuk memimpin mereka.

Kalau ahli dikawasan dia dah Mufaraqah dengan dia sebagai seorang pemimpin, kenapa pulak dia nak salahkan orang lain? Kenapa pulak baru sekarang dia nak cerita pasal isu surat layang?

Nasib baik la isu mengenai surat layang tu dibangkitkan oleh Timbalan Yang DiPertua PAS Kawasan Kampar. Kalau Si Nizar Lilin tu sendiri yang bangkitkan isu tu, lagi la nampak songehnya.

Yang herannya, kenapa lepas mesyuarat tu baru diorang dapat tau pasal kewujudan surat layang tu sedangkan surat tu dikatakan sudah diedarkan sebelum mesyuarat dimulakan sebelum ini?

Itu yang membuatkan kita rasa hairan dan pelik. Kemungkinan surat tu dibuat selepas mesyuarat juga tidak mustahil. Dan, kenapa pulak isu surat tu boleh dijadikan satu isu besar?

Sepatutnya, kewujudan surat layang tu tidak mampu untuk menggugat kepimpinan Si Nizar Lilin tu sekiranya dia benar - benar seorang pemimpin yang mempunyai kredibiliti serta kemampuan untuk memimpin.

Waima wujud surat layang atau pun cerita - cerita dalam blog yang memburukkan dia sekali pun, ianya tidak mampu untuk menggugat kedudukan yang Si Nizar Lilin tu pegang pada ketika ini.

Tapi sebaliknya, ke-KALAH-an Si Nizar Lilin tu dipilih sebagai Yang DiPertua Kawasan membuktikan bahawa dia TAK LAYAK jadi pemimpin dan ahli diperingkat akar umbi pun dah tak percaya pada dia.

Ianya juga membuktikan bahawa ahli diperingkat akar umbi pun dah mula bahawa Si Nizar Lilin tu bukannya benar - benar nak memperjuangkan agenda parti atau pun nak menjaga kebajikan ahli. Sebaliknya, dia lebih mengutamakan Politik Peribadi dia sendiri!!!

PS: Nasib baik dia tak tuduh UMNO yang buat dan edarkan surat layang tu. Kalau tidak, memang lagi Haru la jadinya!!! Hahaha!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. DLM SEJARAH MELAYU BELUM ADA LAGI MELAYU YG MOHON SEMBAH DERHAKA KPD SULTAN YANG DIPERTUAN NEGERI.
    KETULAHAN AKIBAT SEMBAH DERHAKA DAN KIFARAH ALLAH SWT PEGANG LILIN BERSAMA KAFIR HARBI KE ATAS DIA.

    BalasPadam
  2. Nizar..
    Melayu yg menyedihkan org melayu islam..
    Politik melayu islam perak yg kukuh.. Lunyai dikerjakan oleh dap dgn bantuan beliau..
    Hinggakan kepada sultan pun dibelakangkannya..
    Demi politik? MasyaAllah..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping