Ahad, April 12, 2015

Heh!!! Bila dah lama menyepikan diri ni, ingatkan dia dah insaf. Tapi realitinya, Si Nurul Izzah ni tak mungkin dapat keluar dari dunia Retorik Longkang yang menyelubungi keluarganya.

Maka sebab itulah Si Nurul Izzah ni mudah sangat meroyan bila ada pihak yang selak kain dia dan membuka kemaluan keluarga dia sendiri secara terang - terangan. Terutama sekali mengenai isu Parlimen Permatang Pauh.

Demi kerana nak mempertahankan harta warisan legasi Si Ketua Penipu tu di Permatang Pauh, sanggup Si Nurul Izzah ni menjadi seorang manusia yang MUNAFIK dari perjuangan partinya sendiri.

Dek kerana dia nak juga 'Menghalalkan' ibu atau adik dia sendiri bertanding dalam Pilihan Raya Kecil Parlimen tersebut, Si Nurul Izzah ni dilihat sanggup merelakan amalan Nepotisme.

Yang herannya, dari dulu sampai hari ini, puak - puak PKR tu jugak yang menentang amalan Nepotisme dan Kronisme didalam Politik. Sekarang, diorang pulak menghalalkannya.

Dan, dengan menggunakan taktik Politik Longkang yang biasa dipergunakan sebelum ini, Si Nurul Izzah tu tampil dengan alasan yang cukup klise. Membuat dakwaan yang bukan - bukan terhadap orang lain.

Dia tampil membangkitkan isu mengenai NFCorp dan mengaitkan Datuk Shahrizat dalam isu tersebut. Tapi persoalannya, adakah isu itu dapat menjustifikasikan amalan Nepotisme partinya?

Adakah mampu dia menutup amalan Kronisme yang menyelubungi parti anak beranak dia selama hari ini? Kalau setakat dia nak tutup kemaluan dia dengan isu NFC, nampak sangat la Politik dia tak matang.

Hakikatnya, yang menjadi persoalannya ialah mengenai calon yang bakal diturunkan oleh puak - puak PKR tu di Parlimen tersebut. Itu isu yang dijadikan persoalan dan pertikaian dikalangan rakyat.

Yang rakyat nak tau, adakah kerusi Parlimen Permatang Pauh tu hanya dikhususkan untuk keluarga Si Ketua Penipu tu sahaja? Kenapa diorang tak berani nak mencalonkan orang lain?

Persoalan itu bukan sahaja bermain didalam kotak fikiran rakyat. Sebaliknya, ianya juga turut melibatkan kepimpinan parti PKR tu sendiri. Termasuk dikalangan kartel Timbalan Presiden.

Jadi, tak payah la Si Nurul Izzah tu nak beria - ia menutup kemaluan diri dia sendiri dengan membuat tuduhan terhadap orang lain. Baik suruh dia jaga anak - anak dia kat rumah lagi baik!!! Jangan dia nak sibuk buat kerja yang tak tentu arah!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Kalau ada 10 org macam ini jawab nya hancur dah lah lidah bercabang dan kaki fit ah dan lepas tu tak mahu menerima hakikat bahawa bapanya bersalah . org macam ke kita nak pilih sebagai pemimpin. Org yg but a tuli yg sanggup berbuat demikian.

    BalasPadam
  2. bayangkan..jika kipas mng prlimen mtg pauh..ini bermakna sdh ada 2 gaji..adakah 2 gaji itu sangup beliau sedakahkan kpd yg berguling2 itu..adakah beliau mampu melakukan tugas 2 kwsan..jd tidakah itu satu yg tamak..kesian kak kipas

    BalasPadam
  3. memang kami dah muak tengok muka mereka tak ada orang ke yang boleh buat kerja kalau muka mereka juga ucapkan bye bye buat letih panjat tangga sekolah je kalau tak orang lain bubuh saja mahathir habis cerita kita ucap selamat tinggal pada mak cik kipas duduk rumah buat ibadat masa semakin suntuk esok lusa kita tak tahu

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping