Jumaat, Mei 22, 2015

Salah ke kalau ada dikalangan pemimpin - pemimpin Barisan Nasional yang bersikap telus dan jujur? Kenapa mudah sangat pengikut - pengikut sesetengah pihak nak melenting tak tentu arah?

Bagi mereka yang berfikiran terbuka, sudah pasti mereka akan dapat melihat kenyataan yang dibuat oleh YAB Timbalan Perdana Menteri sebelum ini cukup jujur dan tidak Hipokrit.

Dalam keadaan Politik seperti hari ini, apa yang didambakan oleh rakyat ialah pemimpin yang telus dan jujur dalam memperjuangkan suara mereka. Bukannya yang setakat suka bermuka - muka.

Dan jika kita lihat sentimen dikalangan rakyat pada ketika ini, mereka lebih memerlukan penjelasan mengenai isu yang dibangkitkan. Terutama sekali mengenai isu kontroversi seperti 1MDB.

Jadi dari sudut yang positif, apa yang dinyatakan oleh Timbalan Perdana Menteri mengenai isu 1MDB tu ada kebenarannya. Dan ianya bukan bertujuan untuk memburukkan nama Datuk Seri Najib.
KUALA LUMPUR: Tan Sri Muhyiddin Yassin mengakui mahu ahli lembaga pengarah 1Malaysia Development Bhd (1MDB) dipecat susulan beban hutang yang wujud dalam syarikat pelaburan milik kerajaan itu.

Bagaimanapun Timbalan Perdana Menteri itu berkata, kenyataannya itu merupakan pandangan peribadi yang disuarakan pada pertemuan tertutup antara pemimpin dan ahli Umno.

“Itu pandangan saya yang dibuat pada kursus politik anjuran Biro Latihan, bagi saya itu pandangan saya dengan rakan-rakan pimpinan politik supaya mereka lebih faham,” katanya pada sidang media di bangunan Parlimen di sini, Khamis.

Menurut Muhyiddin yang juga Timbalan Presiden Umno, kenyataannya berhubung 1MDB bukan sesuatu yang baharu kerana beliau sebelum ini pernah menggesa supaya kerajaan tidak melakukan ‘bailout’ terhadap syarikat itu.


“Ini bukan perkara baharu. Saya pernah menyuarakan di luar tentang soal itu...yang penting kita nak menentukan penyelesaian perkara tersebut,” katanya.
Dan kalau kita baca dari satu sudut, memang sepatutnya mereka yang tak berkemampuan untuk selesaikan isu mengenai 1MDB tu dipecat dan dibuang. Adakah salah jika saranan tu dibuat?

Nah! Sekarang cuba la berfikir guna kepala otak yang kita masing - masing miliki. Jangan setakat berfikir dengan menggunakan sentimen yang jumud macam puak - puak Pakatan Harmjadah tu sebab otak diorang semua letak kat Kepala Lutut!!!
Categories:

14 ulasan:

  1. Kenyataan TPM tu bukan jujur tapi 'kurang cerdik'.Boleh kah 1MDB di perbetulkan dgn memacat keseluruhan BOD nya.Ini cara orang tak pandai berniaga ,tapi hanya tahu guna kuasa.

    Tapi aku memang suka Umno berantakan,baiar dia terlungkup.Umno terlungkup bukan hanya kerana pemimpin semata tapi juga keran orang bawahannya tak cerdik,hasad dengki,khianat sesama sendiri dan tak tahu guna akal.Orang tua ego macam Mahahtir tu pun masih di ikut,bukan ke PRU 1999 dulu tsunami Melayu dah berlaku kerana dia?.Kau orang ingat rakay suka pada dia?Yang melonjakan sokongan pada dia sekarang ialah para pembenci dia dari PR,matlamat mereka nak lungkupkan kau orang saja.Kalau Najib turun pun mereka tak akan sokong Umno,termasuka lah aku.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Muhyiddin taklah sebodoh Najib.

      Padam
    2. Nak berniaga apa? Berniaga hasil rompakan tanah kerajaan boleh lah. Mana ada orang berniaga hutang lebih dari asset. Belajar dari Ahmad Maslan ke?

      Padam
    3. Lu tak yah nak kondem Tun M lah. Lu mungkin pakai pampers lagi waktu Tun M jadi PM kot?

      Padam
    4. jawapan simple je kat mamat ni... sebab lu bodoh la lu jadi pembangkang!!!.. betu l ke tak betul??? org bodoh ni sentiasa perasan dia cerdik... tetapi malang dan kesian nya kat mamat ni dia sendiri pun tak tahu yang dia bodoh... kesian.. ubat dah habis ke meyalak tak tentu pasal tu... huhuu

      Padam
    5. Ini semua lahir dari sifat dengki..orang hodoh dengki orang chantik ...orang miskin dengki orang kaya..orang pendek dengki orang tinggi..orang bodoh dengki orang pandai..orang sakit dengki orang sihat..orang tiada kerja dengki orang yang ada kerja..orang basah dengki orang kering..orang kudung kali sebelah dengki orang ada dua kaki..orang tak kote dengki orang ada kote. ...orang mati puchok dengki orang kote tegang..Orang tak melanchong dengki Orang yang melanchong..mantan dengki pada yang tak mantan..orang tak berkuasa dengki Orang yang berkuasa..pembangkang dengki pada pemerintah..yang bukan PM dengki pada PM...

      Padam
    6. hahaha..ropenya betul la ckp Ah Jib Gor..sokongan dia kuat..hahaha

      Padam
  2. Setuju. sekurang-kurangnya Muhyiddin berani untuk bercakap benar dan tidak berniat untuk menipu rakyat. Najib cuba menipu rakyat, sebab tu tak pernah ada jawapan kepada semua soalan yang dibangkitkan. Orang nak menipu, cakap pun berbelit-belit.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hai..hang pun penipu juga sebab tau betul2 sifat penipu

      Padam
    2. Saya tak fikir PM nak menipu raayat, mungkin beliau meneliti mengkaji maasalah tetsebut sebab itu lambat sedikit PM beri keterangan, harap org yg tidak amanah itu digantikan dgn org yg cekap dan amanah dan bertanggung jawab.

      Padam
  3. memang kena guna kuasa sebab 1mdb bukan syarikat perniagaan sebaliknya syarikat makan tuan. sepatutnya hapuskan terus syarikat tersebut termasuk tuan penasihat 200% nya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lu biasa biasa bisnes ke? Bisnes apa? Bila? Berapa modal? Mana dapat modal? Produk ape?ada Saingan ke? Business plan ada ke? Check and balance tu ape? Cash flow apa? Bod apa? Roc apa? Hidden cost apa? Write off debt apa? Bunyi komen macam taik kalau tak pernah berniaga ..sembang deras je

      Padam
    2. Dihapuskan syarikat tersebit bukan jln penyelesain, ini disebabkan penghianat dlm syarikat itu sendiri.

      Padam
  4. Najib ..undur ler

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping