Jumaat, Mei 29, 2015

Ibarat 'Pukul Anak Sindir Menantu'. Itulah ungkapan yang diberikan terhadap tindakan sombong dan bongkak yang dipamerkan oleh puak - puak Kafir Harbi dikalangan DAPigs ni sebenarnya.

Rata - rata dikalangan rakyat mula mempersoalkan kenapa puak - puak DAPigs tu nak bangga sangat dengan apa yang telah mereka lakukan bagi membina rumah banjir di Negeri Kelantan tu.

Walaupun pada hakikatnya puak - puak DAPigs tu nak perli Kerajaan Pusat, tapi ada juga yang menyifatkan tindakan tersebut sebenarnya ditujukan khusus buat Rejim PAS Kelantan.

Rasanya semua orang pun sudah sedia maklum mengenai kempen yang sedang dijalankan oleh puak - puak DAPigs tu pada ketika ini untuk menyingkirkan kumpulan Pro Ulama didalam PAS.

Dan memandangkan MB Kelantan merupakan Timbalan Mursyidul Am PAS Pusat tu dari kalangan mereka yang Pro Ulama, maka tidak mustahil jika tindakan itu ditujukan kepada dia.

Dari satu sudut, tindakan biadap puak - puak DAPigs tu mengungkit hasil usaha yang telah mereka lakukan adalah bagi memalukan Si Menteri Besar Kelantan tu sendiri yang dianggap sudah tersalah pilih.

Sebelum ini, Rejim PAS pimpinan Menteri Besar Kelantan tu telah menaruh kepercayaan terhadap pihak Kerajaan Pusat bagi menghulurkan bantuan pemulihan dikawasan yang telah dilanda banjir.

Lantaran kerjasama yang erat diantara Kerajaan Pusat dengan Rejim PAS Kelantan tu yang membuatkan puak - puak DAPigs tu 'Naik Cacing Ke Mata'. Nak pulak bila Kelantan diberi peruntukan tambahan.

Keadaan itu yang membuatkan puak - puak DAPigs tu jadi sakit hati. Jadi, kemungkinan besar, itu jugak yang mendorong mereka untuk berlagak sombong dan bongkak sedemikian rupa.

Malah ada jugak yang memberikan pandangan, kenyataan yang dikeluarkan oleh puak - puak DAPigs tu sebenarnya hanya sekadar nak menutup dosa yang telah dilakukan oleh mereka sebelum ini.

Pada ketika berlakunya banjir besar di Negeri Kelantan hujung tahun lepas, puak - puak DAPigs tu dilihat sudah TERLEWAT untuk menghulurkan bantuan yang sewajarnya kepada rakyat.

Perkara itu akhirnya menimbulkan keraguan serta kecurigaan dikalangan rakyat. Kenapa puak - puak DAPigs tu tak datang sejak dari awal untuk menghulurkan bantuan? Kenapa bila air dah surut, baru nampak muka diorang?

Maka kesimpulannya cukup jelas. Tindakan puak - puak DAPigs tu bercakap besar berhubung isu rumah banjir tu hanya sekadar membuktikan yang diorang bukannya ikhlas sangat nak membantu rakyat!!! Tapi sebaliknya, diorang nak memalukan puak - puak Rejim PAS Kelantan tu je!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping