Selasa, Mei 26, 2015

Inilah amalan Politik Longkang sering menjadi kebiasaan dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu. Tapi, tak sangka pulak penyakit tu boleh berjangkit dalam PAS pada ketika ini.

Menyedari hakikat bahawa akar umbi dikalangan Pemuda - Pemuda PAS hari ini sudah semakin muak dengan kebiaDAPan puak - puak DAPigs mendorong Si Suhaizan Kaiyat tu mengambil tindakan.

Kali ini, dia tampil dengan kenyataan yang menyelar tindakan Si Tokong DAPigs dari terus menyerang Hadi Awang melalui dakwaan - dakwaan yang dikatakan tidak berasaskan bukti yang benar.

Kata Si Suhaizan, Si Guan Eng tu tak perlu nak tunjuk sikap biadapnya terhadap Hadi Awang dan tindakan yang dilakukan sebelum ini boleh dianggap sebagai satu tindakan yang tidak bijak.
"Terkini Lim Guan Eng menuduh Presiden PAS condong kepada Umno. Tuduhan ini memberi gambaran buruk kepada anak muda Malaysia. Jika konflik ini berteruskan, maka anak muda beranggapan pimpinan Pakatan adalah hipokrit.

"Kenyataan beliau akan mengundang tindak balas daripada semua pihak dalam PAS yang marah dengan tindakan tersebut. Mereka ada hak untuk berasa marah dan menzahirkan kemarahan dengan kenyataan yang seumpama ini. Kemungkin akan ada pihak yang bertindak luar kawalan.

"Kami adalah pendokong Presiden PAS. Walau Presiden tidak maksum, tapi kami tidak dapat menerima tuduhan-tuduhan liar Setiausaha DAP kepada batang tubuh Presiden kami.


"Jika pun ada kelemahan pada Presiden PAS, adalah tidak bijaksana menuduh Presiden kami condong kepada musuh Pakatan iaitu Umno," katanya.
Kenyataan itu dikeluarkan selepas Si Tokong DAPigs tu membuat dakwaan terhadap Si Hadi Awang yang kini dituduh mula condong kepada UMNO walaupun tubuhnya masih bersama Pakatan.

Namun malangnya, tindakan Si Suhaizan tu dilihat hanya sekadar 'Wayang' untuk menghadapi pemilihan parti yang bakal dilaksanakan Jun nanti. Dia hanya sekadar nak selamatkan diri dia sendiri je!!!

Jika benar Si Suhaizan tu nak menjaga maruah Hadi Awang sebagai Presiden PAS, kenapa dia tak kecam tindakan pemimpin - pemimpin PAS sendiri yang sebelum ini mengambil tindakan yang sama?

Sedangkan sebelum ini, ada jugak pemimpin - pemimpin PAS tu yang hina Hadi Awang secara terbuka. Tapi, takde pulak dia nak bersuara. Bukankah itu bukti yang Si Suhaizan tu juga seorang yang Hipokrit dan tak benar - benar ikhlas pertahankan Si Hadi Awang!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. main wayang.....wayang tongkoi......

    BalasPadam
  2. Dia dah mula rasa bahang kekalahan dalam muktamar yang dah tak lama lagi nak cari simpati konon.

    BalasPadam
  3. Jilake. Dah nk muktamar baru nk pertahankan presiden. Selama ni presiden dia Anwar dan Guan Eng kot.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping