Ahad, Mei 24, 2015

Senada dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Mat Taib semalam, kali ini giliran Si Ecah pulak melontarkan rasa kekecewaan dia terhadap parti yang didakwa KONONnya memperjuangkan Islam.

Pelikkan? Masa diorang ni masuk PAS hari tu, rasanya dah ramai orang yang cakap, PAS hanya sekadar mempergunakan Islam demi untuk kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri.

Bukannya takde orang bagitau diorang mengenai perkara tersebut. Tinggal lagi, diorang yang tak nak percaya. Maka sekarang, apa gunanya mereka nak meroyan tak tentu arah macam orang hilang akal?

Kata Si Ecah, dia terkejut apabila ada dikalangan pemimpin - pemimpin atasa PAS ni sanggup memaki hamun dan menggunakan perkataan kesat terhadap orang lain secara terbuka.

Kan pelik tu? Kenapa baru hari ini Si Ecah tu boleh perasan benda tu sedangkan tindakan memaki hamun dan penggunaan bahasa kesat tu dah cukup sinonim dengan PAS selama hari ini?

Bukan ke sebelum ini ada dikalangan pemimpin - pemimpin PAS yang dah menghalalkan perkara tersebut? Takkan pulak Si Ecah ni tak pernah pergi dengar ceramah dari Si Mat Syabun?

Yang lebih menyedihkan ialah apabila mereka yang menyatakan kekecewaan tu hanya sekadar meluahkan perasaan tak puas hati terhadap perilaku yang ditonjolkan oleh pemimpin atasan PAS.

Dari kenyataan yang mereka buat nampak seolah - olah mereka nak salahkan Si Hadi Awang tu sorang sedangkan yang buat taik, yang cari penyakit ialah pemimpin - pemimpin lain.

Walhal pemimpin - pemimpin PAS yang berfahaman Liberal tu la yang perlu dipersalahkan kerana mereka hanya sekadar berjuang demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri.

Mereka inilah yang telah membelakangkan dasar perjuangan yang diperjuangkan oleh PAS selama hari ini. Mereka inilah yang mempergunakan Islam demi kehendak nafsu Politik mereka.

Bahkan mereka jugak yang cenderung menyokong orang luar. Jadi, kenapa tidak mereka yang meluahkan rasa kecewa tu tidak tujukan kekecewaan tersebut kepada pemimpin - pemimpin sedemikian?

Itu menunjukkan bahawa mereka yang kecewa tu tidak berjuang demi mempertahankan prinsip serta dasar perjuangan yang menjadi tunjang kepada parti. Diorang masuk PAS pun bukannya sebab nak tegakkan Islam. Sebaliknya, sebab diorang nak tumpang glamour je!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Ecah bakal bini no 4 seorg pemimpin pas? Padan muka engkau..

    BalasPadam
  2. ceramah pru dah xder..

    BalasPadam
  3. Mat sabu tuh nya disni

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping