Sabtu, Mei 23, 2015

Demi Kemanusiaan!!! Jangan kata Guan Eng, malah seluruh rakyat di Malaysia pun setuju sekiranya pelarian Rohingya tu ditempatkan di Pulau Pinang. Dah tentu Ketua Menterinya akan terima dengan hati yang terbuka.

Lagi pun, yang dok menyalak pasal isu kemanusiaan ni bukannya orang lain. Tapi dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu sendiri. Diorang jugak yang bising tuduh Kerajaan Malaysia ni tak cukup sifat kemanusiaan.

Diorang jugak yang sibuk buat desakan terhadap pihak Kerajaan supaya menghulurkan bantuan segera kepada pelarian dari Myanmar ni. Nak pulak Si Ahli Parlimen Permatang Pauh tu sendiri.

Jadi, apa salahnya jika Kerajaan Malaysia menempatkan pelarian tersebut di Negeri yang dikuasai oleh puak - puak Rejim DAPigs tu sendiri? Kerajaan mungkin boleh gunakan Pulau Jerjak sebagai penempatan sementara.

Mudah sikit untuk pemimpin - pemimpin Pakatan Haramjadah tu seperti Si Hannah Yeoh, Tony Puaka dan juga Nga Cock Meng tu nak hulurkan bantuan!!! Takde la diorang bercakap sesaja dan mengabihkan air liur tak tentu arah!!! Boleh diorang buktikan sifat kemanusiaan diri mereka sendiri!!!
IPOH: Negeri di utara termasuk Pulau Pinang dikenal pasti sebagai lokasi yang sesuai untuk dijadikan penempatan sementara untuk pelarian Rohingya, kata Tan Sri Khalid Abu Bakar. 
Bagaimanapun Ketua Polis Negara itu berkata keputusan mengenainya masih belum dimuktamadkan. 
"Kami masih menunggu, saya rasa Majlis Keselamatan Negara akan memanggil mesyuarat agensi-agensi yang terlibat dan akan membincangkan lokasi yang sesuai. 
"Saya rasa lokasi yang mungkin kita buat ialah di kawasan utara negara kerana mudah untuk memindahkan mereka. 
"Mungkin kerajaan boleh melihat untuk mendirikan pusat sementara ini di Pulau Pinang bagi memudahkan semua agensi menguruskan penempatan mangsa pelarian Rohingya ini," katanya pada Jumaat. 

Selain itu Khalid berkata Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengambil langkah berjaga-jaga dalam memastikan kehadiran sekumpulan 7,000 pelarian Rohingya tidak mempunyai sebarang elemen yang boleh mengancam keselamatan negara.
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Selagi cina ni tak mahu hudud,setuju sejuta % ke, tuhan ala tak pandang, lu mati masuk neraka jugak

    BalasPadam
  2. Tempatkan di Pulau Pinang kemudian jadikan rakyat Malaysia

    Negara Melayu. Boleh buat sesuka hati kita.

    Do negara lain Cina control Cina buat sesuka hati dia walaupon adal Negara Melayu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Benar tu, ambil mereka jadikan raayat malaysia, latihkan mereka berbahasa Melayu, english dan latihan teknikal dgn syarat kegiatan mereka dipantau, kan menambah lagi org Islam di Malaysia.Apa yg berlaku ada hikmahnya.

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping