Ahad, Mei 17, 2015

Tak Mungkin! Mana mungkin seorang Bekas Perdana Menteri merangkap Negarawan Ulun seperti Tun Dr. Mahathir sanggup menipu dan menabur fitnah seperti puak - puak Pakatan Haramjadah tu.

Mustahil bagi seorang yang mempunyai kaliber yang tinggi serta kredibiliti yang tak perlu dinafikan itu sanggup melakukan perkara yang jelas tidak bertanggungjawab sedemikian rupa.

Nak pulak jika Penipuan dan Pembohongan itu dilakukan secara terbuka dihadapan khalayak ramai didalam Forum yang dianjurkan di Ipoh hari ini. Semua itu pasti hanya sekadar spekulasi semata - mata.

Hari ini, heboh didalam laman media menyiarkan berita kononnya Tun Dr. Mahathir menyatakan bahawa Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia sudah melepaskan jawatannya.

Dalam laporan media yang disebarkan melalui semua aplikasi media sosial itu juga turut menyatakan bahawa Tun mendakwa hanya Timbalan Speaker sahaja yang mengambil alih tugas Speaker.

Walaupun perkara itu dinafikan oleh Timbalan Speaker Dewan Rakyat, Datuk Ronald Kindee, namun tuan empunya badan sendiri masih belum menjelaskan perkara sebenar kepada rakyat.

Maka, tindakan itu membuatkan kita tertanya - tanya, adakah benar dakwaan yang dibuat oleh Tun Mahathir diatas pentas Forum Bicara Negara itu? Atau, adakah ianya satu bentuk Fitnah yang sengaja dicipta?

Lagi pun, semua sumber asal mengenai dakwaan yang dibuat oleh Tun Mahathir itu disiarkan oleh The Malaysian Insider, laman portal yang memang Totok kepada puak - puak Pakatan Haramjadah tu.

Jadi, tak heran sekiranya laporan mengenai dakwaan yang dibuat oleh Tun Mahathir itu juga merupakan salah satu daripada salah tafsiran yang dibuat oleh The Malaysian Insider bagi mengelirukan rakyat.

Lagi pun, perkara sedemikian bukan kali pertama berlaku. Tapi dah banyak kali ianya diulang - ulang oleh puak - puak yang tak bertanggungjawab tu untuk memburuk - burukkan nama baik pemimpin - pemimpin tertentu!!! Takkan pulak Tun Mahathir tu nak menipu!!!
Categories:

13 ulasan:

  1. Kenapa pulak Dr M tak boleh menipu...??

    Kan sebelum ni dia menipu...

    Dia kata 42 billion lesap/hilang

    Lepas tu kata , bukan hilang tapi pinjaman..

    Lepas tu kata bukan 42 tapi 27 aje

    Cakap berbelit

    BalasPadam
    Balasan
    1. hang yang tak tau kepala ekor.... baca fakta sebenar, ikuti perkembangan ... tu lah asyik makan taik mcm puak2 PR..

      Padam
    2. Klau yg tak tau apa tambah2 nilai billion2 tu duduk diam saja sudah tidak pi jilat jubur LGE psl dia berak tak basuk jgn dok memandai menyampuk pemimpin ckp, setakat kira ringgit2 saja dok diam..beli kereta buat loan, beli rumah buat loan nak sembang billion2 kau ingat rupiah ka,tiam2 lulok !.

      Padam
  2. Masalahnya tun pun baca malaysiakini.. Info yg dia dpt bukannya sumber dalaman pun

    BalasPadam
  3. Camnilah.... Menipu oleh Tun tu mungkin idokler.... Takkan dia nak menipu. Sebenarnya...dah tak sedar kut .... Nyanyok lah senang cakap.... Dah lebih 80... Tak perasn yg adakalanya otak tak berapa berfungsi sebab sukar nak buat analisa.... Yg dulu di kata sekarang... Yg baru dikata lama... Yg pelik dikata nyata.... Takper...tetap sayang Tun.... Tp renti-rentilah.

    BalasPadam
  4. 1. In the afternoon 16/5 in Ipoh, TDM alleged that pandikar met him and told him he had resigned and his deputy would take over.

    2. Hours into the evening, it was reported through press media statement that pandikar denied he had not resigned but would continue to perform his duties on monday 18 May.

    3. What is still hazy is

    A. Did pandikar approach mahathir personally?

    B. Did mahathir directly call and speak to pandikar?

    It is interesting to see new development come monday next week.



    BalasPadam
  5. Makin teruk dan kronik kelakuan Tun Mahathir sejak dua menjak ni.
    Boleh jadi sudah nyayok tapi yang taksub padanya masih menyembah2 apa yang dia lafaz.

    Lepas satu..satu.. sampai tahap melagakan Speaker Pandikar Amin pula.. teruk nia.. dah setaraf Tonny Phua dan Laprizi Lamly..

    Selamatkan UMNO dr terpengaruh dengan rentak Mahathir yang semakin pelik dan menakutkan ini.

    BalasPadam
  6. Dia cakap speaker bg tau dia ! Betul tak betul hanya mereka berdua saja yang tahu...
    Nafi menafi tu memang permainan orang politik..........!

    BalasPadam
  7. itulah mahathir. pengikut politik machiavelli. matlamat menghalalkan cara. bagi tun, tipu pun boleh asalkan matlamatnya tercapaii

    BalasPadam
  8. Tak kisah la apa pun yg penting Ah Jib Gor letak jawatan, kita bagi Abang Muhyidin pula mentadbir Tanah Melayu.

    BalasPadam
  9. Kasihan tun terlalu memikirkan hal dunia lagi yg akan tinggalkan entah bila bila masa lagi memandangkan usia tun telah lanjut. Ada lebih baik tun membuat kerja2 kebajikan kepada rakyat dan mendekati rakyat supaya tun sentiasa di hati rakyat. Ketika rakyat ditimpa musibah seperti banjir ada lebih baik tun bersama rakyat untuk memberi sokongan moral. Bukan mencampuri urusan politik yg tun telah tinggalkan ingat pesan emak tun berhenti makan sebelum kenyang tetapi tun sebenarnya belum kenyang tetapi telah berhenti makan. Semoga allah memberi kesihatan kepada tun untuk berbakti kepada rakyat. Jgnlah kita buat doa lagi untuk memuaskan hati kita.

    BalasPadam
  10. Sudah2 la bercakap biadap tentang tun..apa yg diluahkan tun, rakyàt di bawah pun tetap bercakap benda yg sama..kalau semua dah rasa hilang hormat padanya, sekurang kurangnya kenang jasa beliau selama 23 tahun memerintah..terlalu bnyak perubahan yang dibawa.. pemimpin selepas beliau hanya mewarisi dan belum nampak apa2 perubahan..saya mohon jasa baik semua pemberi komen, sudah2 menggunakan bahasa yang kotor,kasar dan tidak beradap terhadap beliau.. cuba kita jadi rakyat atau manusia yang bertamadun..

    BalasPadam
  11. Tekanan demi tekanan yang Dr M kenakan menyebabkan timbul pertanyaan dan keraguan mengenai keikhlasan dalam membuat teguran itu…selama ini kita diamkan tetapi setelah keterlaluan, kita semak semua kenyataan lalu yang yang rupanya seiring dengan cara pembangkang dan pengkhianat lain…
    (Oleh rmf).. Nathaniel Tan, pembantu khas Datuk Seri Anwar Ibrahim sejak dari tahun 2007 “Dia (Nat) pernah menjadi Setiausaha Eksekutif kepada Pengerusi Foundation for the Future iaitu Anwar Ibrahim…“Selain membantu Tian Chua, dia menulis dalam Malaysiakini dan dipercayai masih berperanan dalam sebarang program “educating Malaysia for democracy” yang dibiayai oleh CIA,” ulas The Unspinners…Many people are throwing about words like ‘tactics’, ‘strategy’, ‘Mahathirism’, ‘racial and religious incitement’, ‘strengthening Pakatan Rakyat’, etc, etc… I did this because, like so many others, I wanted to concentrate on the big picture. I desperately wanted a Malaysia free of Umno... For too long now, I think Anwar, PKR and Pakatan have become convinced that they can get away with murder, because they believe those of us who hunger for change simply have no other options… This story suggests that we are on the edge of a crisis; that forces linked to former prime minister Dr Mahathir Mohamad are looking to dethrone Prime Minister Najib Abdul Razak, and instigate an era of unprecedented racial and religious strife…
    Kalau ini tidak benar, tiba giliran Dr M untuk menjawab apa yang terselindung kerana ianya berkait rapat kepada agenda jahat yang paling besar… AIDCNews – 15/08/12 – Seorang pembaca meminta kami menyiarkan semula tulisan ‘Angela’ berkenaan lingkaran Anwar Ibrahim dengan Jesuit, Freemason dan New World Order (NWO) yg pernah disiarkan di sini..“Nanti orang keliru dengan mengatakan Anwar hanya terlibat dengan Freemason (zionis), sedangkan Anwar juga terlibat dgn Jesuit (Kumpulan Jesus)… ini berkaitan Jesuit-Yahudi-Freemason Illuminati New World Order.
    .. Shen Yee Aun (SYA) bekas Setiausaha Pemuda Sosialis DAP Klang mendedahkan jika Anwar Ibrahim, BERSIH, SUARAM dan Malaysiakini ditaja oleh National Endowment for Democracy (NED), maka DAP pula ditaja oleh Socialist International.. kaitan atau rantaian belakang tabir puak pembangkang ini ialah organisasi pro-demokrasi di Amerika Syarikat dengan tali barutnya di Malaysia..segalanya ada dalam media alternatif dan bukanlah lagi satu rahsia..malah satu buku setebal 131 halaman telah dihasilkan oleh organisasi AS itu sejak 2009..rupanya sudah habis seluruh pelusuk negara mereka redah untuk mengajar rakyat bagaimana hendak menolak BN.
    ... Kita mesti buka mata n minda...Ini bukan sekadar Yahudi-Freemason Illuminati NewWorld Order...Tetapi, ini berkaitan Jesuit-Yahudi-Freemason Illuminati New World Order...dalam bab Dominionism and ChristianZionisme in Malaysia, Ian Buchanan mendedahkan statistik sebanyak 70% penganut Kristian di Malaysia adalah Evangelis. Gerakan Evangelis ini dipengaruhi agenda global imperialis barat dan Yahudi, fahaman mereka adalah Christian Zionism dan Dominionism. Walaupun tidak semua Evangelis di Malaysia berfahaman ekstremis begini, tetapi trend yg meningkat saban tahun membimbangkan..
    Setelah selesai siasatan penuh nanti, terimalah keputusan dengan berlapang dada, bukan kira menang kalah, janganlah pula banyak alasan...sementara ini janganlah menuduh keterlaluan, berpada-padalah...janganlah ambil sikap "menang jadi arang, kalah jadi abu"..dua2 tak boleh pakai, malangnya dua2 pihak Melayu/Islam.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping