Ahad, Jun 28, 2015

Agak - agaknya sekarang ni ada tak orang yang SONGEH bila dia dah tersilap sokong kenyataan yang dibuat oleh Si Tony Puaka ni berhubung siasatan PAC dan laporan Ketua Audit mengenai isu 1MDB tu?

Kalau sebelum ini, ada orang kata dia menyokong sepenuhnya kenyataan Si Tony Puaka tu yang mendakwa KONONnya siasatan PAC Parlimen berat sebelah dan laporan Ketua Audit tak boleh dipercayai.

Kat situ pun dah timbul satu persoalan. Bagaimana mungkin Si Tony Puaka tu boleh mendakwa laporan Ketua Audit Negara tu tak boleh dipercayai sedangkan laporan tu pun masih belum siap?

Sejak bila pulak Si Tony Puaka tu jadi Nujum Pak Belalang sampai tahap dia boleh nampak benda yang belum berlaku? Atau, adakah dia hanya sekadar membuat spekulasi berdasarkan pemikiran sempit dia sendiri?

Tapi yang herannya, ada jugak dikalangan mereka yang cerdik pandai menyokong kenyataan Si Tony Puaka tu secara terbuka. Takkan sampai tahap itu diorang sanggup kena tipu dengan Si Puaka ni?

Dan yang paling Tak Logiknya ialah apabila Si Tony Puaka tu buat dakwaan KONONnya siasatan yang dijalankan oleh PAC Parlimen pada ketika ini boleh dianggap sebagai 'Berat Sebelah'.

Bagaimana mungkin Si Tony Puaka tu boleh membuat dakwaan sedemikian sedangkan dia juga merupakan diantara salah seorang Ahli Jawatankuasa PAC Parlimen tu sendiri?

Takkan pulak dia tak percaya pada jawatankuasa yang dia menjadi anggotanya? Dan, bukan dia seorang je yang mewakili puak - puak Pembangkang tu dalam Jawatankuasa PAC Parlimen tu.

Bahkan ramai lagi Ahli Parlimen lain yang dari kalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu yang menjadi anggotanya. Takkan pulak SEMUA Ahli Parlimen Pembangkang tu pun berat sebelah?

Untuk sekian kalinya, kenyataan yang dibuat oleh Si Tony Puaka tu sebenarnya adalah untuk memanipulasikan keadaan. Dia sendiri dah mula TAKUT dengan Bayang - Bayang dia.

Maka sebab itulah Si Tony Puaka tu mula meracau tak tentu arah sampai tahap macam orang Hilang Akal dibuatnya. Jadi, bagi mereka yang memberi sokongan kepada Si Tony Puaka tu, pikir la dua tiga kali.

Jangan lupa pulak, Si Tony Puaka tu memang seorang PENIPUKalau betul Si Tony Puaka tu seorang yang bermaruah dan mempunyai pendirian, Nah! Sahut cabaran ni! Letak jawatan dari menjadi Ahli Jawatankuasa PAC Parlimen! Kalau tidak, jangan banyak cakap!!!
Categories: ,

12 ulasan:

  1. he,he,he,wargh,wargh,kih,kih,kih,muah,muah,kah,kah,kah,kah,x100000....sit down o enemy of allah , you are not fit for that after you did what you did......

    BalasPadam
  2. dengan tertangkapnya Xavier Andre Justo si pemeras ugut PetroSaudi di Thailand, maka selesailah al kisah 1MDB.
    Segala tohmahan hanya fitnah belaka . . . Muhyiddin Yassin, Nazir Razak dan Putra Mahkota semuanya tertipu oleh agenda musuh negara.
    Rupanya ini semua fitnah !
    Tun sudah menipu. Sudah jadi musuh bangsa dan negara. Legasi hilang hancur berkecai. Wajah di PWTC kini dibayangi gerhana.
    Ah Jib Gor memang betul. Mana ada masalah? Ini semua fitnah !
    Hutang empat puluh dua billion ringgit akan terlunas. Deutsche Bank, Goldman Sachs, Mubadala, Murabaha, Mudahraba semua tiada isu, tiada masalah.
    Bond, collateral, liquidity, gearing, discount rate, interest rate, rate of return, sovereign debt, fees, charges, commissions, NPV, IRR, DCF, IPO, cash, shares, units . . . semuanya kosa kata tanpa makna di alam nyata. Ingat, itu semua bunga bunga fitnah semata.
    Aabar Deposit, Brazen Sky, GIL fund dan segala "pelaburan" di Cayman Island berhasil lumayan melimpah ruah.
    Investasi dalam PetroSaudi menjadi Lubuk Emas. Berbillion tong rizab minyak menunggu sahaja di Turkmenistan dan Argentina.
    Pembelian IPP usang dihujung konsesi terbukti cemerlang. Syabas !
    Nilai TRX meletop, harga lot kosong akan mencecah sepuluh ribu ringgit sekaki persegi . . . Azeez Rahim genius hartanah negara.
    Bandar Malaysia bangkit bagai cendawan; tanah Pulau Pinang sudah nyah setinggan dan terbina beribu unit rumah rakyat.
    Konglomerat tenaga gergasi Edra Global Energy tersenarai dalam bursa saham . . .
    . . . rugi menjadi untung, fakta menjadi fitnah, penyamun menjadi perwira, penyangak menjadi pembéla, . . . tunai yang menjadi unit menjadi tunai . . .
    Semua isu terbenam, masalah tertanam, tohmahan terpendam.
    Segalanya hanya fitnah !
    Xavier Andre Justo ialah kunci segalanya. Sekarang semua sudah selesai.
    Apa perlu siasatan PAC? Lapuran Ketua Audit Negara? Telitian Bank Negara? Buat apa itu semua? Fitnah dan tohmahan si tua nyanyok jangan dilayan. Lagi bagus bikin wang.
    Hakikatnya, 1MDB durian runtuh buat negara. Kita semua kaya raya.
    . . . Arul Kanda, Husni Hanadzlah, Ahmad Maslan wira gemilang; Nazri Aziz pendekar cemerlang . . . Lim Kok Wing kesatria tampan menawan di julang.
    .Hidup Ah Jib Gor. Pahlawan Bugis terbilang !
    .

    BalasPadam
  3. Walaupun aku bukan penyokong Tony Pua tapi aku tak rasa dia seorang ang bodoh seperti yang didakwa. Rasanya dia lebih cerdik dari para penjilat Najib yang cuma tahu menjilat tanpa peduli apa rasanya yang mereka jilat dari Najib.

    BalasPadam
  4. Mangkuk 6:39 hang mabuk apa tu?

    BalasPadam
  5. he,he,he,wargh,wargh,koh,koh,kih,kih,kih,mua h,muah,kah,kah,kah,kah,x[infinity]………………..sit down o enemy of allah , you are not fit for that after you did what you did......

    BalasPadam
  6. he,he,he,kih,kih,kih,muah,muah,kah,kah,kah,kahx(infinity)...... jaggong waeelah ohh musuhne allah,kuwee orak eeelok koyo kuweee arek ngomong karo nulisi opo-opo lepas kuwee gaawee opo seng wess kuwee kerjakke saurung kiyee...............






    BalasPadam
  7. Mahathir dan Dapigs telah tewas dalam isu 1MDB. Sekarang depa create pula isu MARA, rasanya mereka akan tewas juga.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping