Selasa, Jun 02, 2015

Gempar beb! Kecoh kat Hospital seluruh Malaysia bermula sejak malam kelmarin. Wad kecemasan menjadi kecoh secara tiba - tiba. Pembantu Hospital tak menang tangan dibuatnya.

Malah perkara itu bukan satu perkara yang baru dilaporkan. Tapi ianya bermula sejak tarikh 1 April yang lalu. Cuma baru tengah malam kelmarin ianya dilaporkan menjadi semakin meruncing.

Tapi, jangan panik! Ianya bukan kerana berlaku epidemik atau berkaitan dengan penyakit yang berbahaya. Cuma ianya salah satu agenda Propaganda yang sengaja disebarkan oleh Si Rapizi tu semata - mata.

Dalam laporan media semalam, Si Rapizi tu kata ramai rakyat Malaysia 'Mati' disebabkan bebanan GST serta kenaikkan harga minyak petrol yang bermula sejak tengah malam kelmarin.

Keadaan itu membuatkan Si Rapizi tu mengamuk dilaman sosial twitter miliknya demi untuk mencetuskan huru hara dikalangan rakyat dengan menyemai sentimen kebencian terhadap Kerajaan.

Walhal, kenaikkan harga minyak petrol tu bergantung kepada harga pasaran dunia yang meningkat sejak kebelakangan ini. Dan kalau diikutkan, kenaikkan sebanyak RM 0.10 sen tu agak munasabah.

Yang perlu dipantau pada ketika ini ialah dikalangan peniaga - peniaga dan pemborong yang rakus nak mengambil kesempatan menaikkan harga barang. Diorang tu yang bakal menyebabkan rakyat 'Mati'.

Mungkin lepas ni Si Rapizi tu boleh kutip pulak duit dari rakyat untuk mewujudkan Tabung Penimbal yang dimaksudkan. Rasanya, cadangan itu lebih baik dari cadangan dia nak saman 1MDB tu.

Lagi pun, Si Rapizi tu boleh menggunakan 'Syarikat Sendirian Berhad' milik dia untuk mengutip dana rakyat bagi tujuan tersebut. Tambahan pulak, lebih dari sejuta orang Ahli Pakatan Haramjadah tu keluarkan duit di Tabung Haji.

Mungkin dengan duit yang dikeluarkan oleh ahli - ahli dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu boleh digunakan untuk menampung perbelanjaan minyak rakyat. Belum campur dengan duit elaun Si Rapizi tu jadi Ahli Parlimen lagi. Rasanya jumlah tu dah lebih dari mencukupi!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Bila si Rapizi Lombu ni nak kena charge pasal kes BAFIA dia tu??? Copat lah ke dalam Pizi oiiii. Bang Non Al-Juburi tu dok hari2 tanya pasai hang sampai berak darah lah....kahkahkahkah....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping