Selasa, Jun 02, 2015

Jika sebelum ini Si Mat Syabun tu cuba nak memalukan Hadi Awang dengan dakwaan kononnya Si Hadi Awang tu takde la sehebat mana apabila mendakwa Presiden PAS tu GAGAL untuk tawan semula Terengganu.


Dari satu sudut, kenyataan Si Mat Syabun tu jelas membuka aib dirinya sendiri apabila ada dikalangan penyokong - penyokong PAS sendiri yang membongkar segala rahsia dia sebelum ini.

Bak kata Presiden Kelab Penyokong Kerajaan PAS Kelantan, Si Mat Syabun tu tak sewajarnya keluarkan kenyataan sedemikian kerana dia sendiri pun GAGAL untuk menang dalam Pilihan Raya Umum.
Razak memberitahu, Mohamad pernah kalah dalam PRU 1982 di Dun Penanti, diikuti kekalahan kepada rakannya daripada Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim), Datuk Seri Anwar Ibrahim di Parlimen Permatang Pauh pada PRU 1986.

"Beliau (Mohamad) juga kalah kepada Datuk Razali Ismail dari BN dengan majoriti 628 undi ketika bertanding di kerusi Parlimen Kuala Terengganu pada 2008." - lapor Sinar Harian
Walaupun Si Mat Syabun tu pernah menang di Nilam Puri dan Kubang Kerian, tapi dia tetap GAGAL untuk mempertahankan kawasan tersebut dalam Pilihan Raya Umum tahun 1999 dan seterusnya.

Tu pun belum dikira Pilihan Raya Umum yang diadakan baru - baru ini. Si Mat Syabun tu dilaporkan telah kalah teruk kepada calon Barisan Nasional ketika bertanding dikawasan Parlimen Pendang.

Tapi, apa yang lebih memalukan ialah ialah bila Si Mat Syabun tu kata, PAS berjaya merampas Terengganu pada tahun 1999 adalah kerana adanya bantuan dari kalangan rakan - rakan Pakatan.
"(Sehinggalah pada) tahun 1999 kita berpakat dengan Parti Keadilan (PKR), dapatlah kita memerintah Terengganu. Ertinya kita ambil Terengganu pun melalui pakatan. Bagaimana nak kuasa? Kita kena berpakat," kata Mohamad yang dipetik pada ceramah isu semasa Pas di Tumpat pada Jumaat lalu.
Ternyata, dakwaan yang dibuat oleh Si Mat Syabun tu hanya dipetik dari atas angin kerana ianya tidak berpijak pada bumi yang nyata. Hakikatnya, PAS menang bukan kerana parti lain.

Sebaliknya, keputusan Pilihan Raya Umum pada tahun 1999 menyaksikan PAS menang 28 kerusi Dewan Undangan Negeri dan membolehkan mereka menubuhkan Kerajaan secara bersendirian.

Itu membuktikan bahawa Si Mat Syabun tu hanya berangan - angan dengan dakwaan KONONnya puak - puak PAS di Terangganu tu menang pada tahun 1999 kerana adanya bantuan dari PKR. Inilah masalahnya bila dia terlebih sangat menjilat KeTUM sampai hilang akal dibuatnya!!!
Categories: ,

12 ulasan:

  1. Cita citata nyanyi lagu mat sabu tuh nya disini...

    BalasPadam
  2. bila anjing belaan cina dap kena pijak ekor mesti la keluar bunyi yang bukan2 benda yang tak betol pun di katakan betol

    BalasPadam
  3. Kuat jilat sampai terlekat bulu. Sekarang kuat jilat kepala Al Syeikh Al Anwar Aljuburi. Mat, LGE panggil makan babi.

    BalasPadam
  4. Ada orang muka buruk tapi perangai baik, ada org muka cantik tapi perangai buruk. Tapi ada org tu muka buruk dan perangai pun buruk.....islam jadi mainan politik, ke mana hala tuju mereka selepas mati, yang kafir dipuji, sesama islam di keji
    .

    BalasPadam
  5. Mat Sabu ni memang lah bodoh dan juga badut DAP dan Nuar. Dia bukan kisah apa yang dia cakap. Yang penting dia cakap ikut sedap tibia orang walaupun ada yang kena batang hidung dia. Tapi ramai yang lebih bangang yang sokong dia kerana Mat Sabu adalah penting sebagai "sokong" yang akan membawa "rebah".

    BalasPadam
  6. SALAM BRO,DIA BERANI CAKAP DI KELANTAN AJE.HABISLAH ORANG KELANTAN KENA KELENTONG DENGAN MAT SYABU TU.

    BalasPadam
  7. Bukan jilat lg tu..dah kulum pun

    BalasPadam
  8. yang percaya Mat Sabun tu lebih banggang dari dari Si Banggang tu sendiri
    ... terima kasih ...

    BalasPadam
  9. Ni lah PENJILAT TEGAR DAPIGS .. rela makan babi sama e2 LGE. . .harkk tuuuih ..cakap pon manyak membabiii

    BalasPadam
  10. Bila umur dah mningkat tpi tk brubah mmg sukar nk brubah dah. Bila dlm Pas iaitu parti yg dkatakan mperjuangkan islam pun dia susah nk ikut jln islam sbenar susah la. Dlm islam tiada istilah maki hamun tu bagus. Klau dia ni bgi cramah klau tk kluar pkataan yg negatif tk sah. Kafir tu lain dia org ni dunia je akhirat xpenting sgt. Tpi islam dunia akhirat sama penting. Buat baik di dunia blasan dakhirat. Ramadan dh hampir mari la kita saudara se islam bersatu dlm keadaan aman. Ambil iktibar ngara jiran dn negara islam lain yg dok huru hara spai kini. Kita masih aman dn harap bgitu. Semoga PM kta dngar2 keluh rakyat jgn buat bodoh je. Kta hendk pemimpin islam yg bersih dn bmaruah bukan jugak yg jual negara ni kat kfir.

    BalasPadam
  11. dia bodo,(jahil) tapi penyokong nya lagi bodo....
    akhlak memang out dari dulu tapi masih diangkat menjadi pejuang parti islam.....

    BalasPadam
  12. Aku doakan macai2 PAS-pisss-pusssy tu sepak keluaq balaci anjing DAPpigs ni dari haraki pemimpin depa. Diharapkan hari tu, macai2 PAS-pissss-pusssy ni 'sober' lah sikit dan jangan dok laung 'takebeeer' saja......diharapkan depa boleh keluaq kan otak kat kepala juboq depa tu dan letak kan kat batu jemala depa....baru lah boleh 'sober' sikit....kut??

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping