Khamis, Jun 25, 2015

Huh! Nampak gayanya perbalahan sengit diantara PAS dan DAPigs tu makin bertambah kronik diseluruh Negara. Kali ini, ianya melibatkan pemimpin - pemimpin PAS di peringkat Negeri pulak.

Dengar kata hari ini, Pemuda PAS Perak membantah pengumuman DAPigs terhadap Si Nizar Lilin tu untuk dikekalkan sebagai sebagai Ketua Pembangkang dalam sidang DUN di Perak.

Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Ipoh Timur, Salman Saleh berkata, walaupun DAPigs mempunyai 18 kerusi DUN berbanding PAS dan PKR, tetapi mereka masih perlu menghormati pendirian PAS dalam soal tersebut.
“Dalam keadaan sekarang ini juga kedudukan Mohammad Nizar bukan lagi memegang jawatan utama di dalam PAS perlu diambil kira oleh DAP.
“DAP perlu menghormati pendirian PAS dalam perkara ini dan dengan mengekalkan Mohammad Nizar bukan jalan terbaik mengukuhkan keadaan hubungan antara PAS dan DAP,” tegasnya dalam satu kenyataan media hari ini.
Pengerusi DAPigs Perak sebelum ini menegaskan nama Si Nizar Lilin tu akan kekal sebagai Ketua Pembangkang DUN Perak walaupun kerjasama antara kedua - dua parti itu sudah berakhir.

Si Nizar Lilin tu juga sebelum ini turut merupakan pemimpin PAS pro-Pakatan Rakyat yang digulingkan daripada jawatannya dalam parti oleh ahli PAS sewaktu Muktamar parti itu baru-baru ini.

Dia GAGAL untuk mengekalkan jawatannya sebagai AJK PAS Pusat malah turut tersingkir dari jawatan Ketua Cawangan PAS Kampar yang disandangnya sejak 14 tahun lalu dan digantikan dengan seorang guru agama.

Salman dalam pada itu mencadangkan supaya Badan Perhubungan PAS Negeri Perak menyerahkan kembali jawatan Ketua Pembangkang negeri itu kepada DAP untuk memberi tekanan kepada parti itu.
“Jika DAP masih mahu kerusi Ketua Pembangkang DUN ini kekal kepada PAS, biar PAS tentukan siapakah yang paling layak mendudukinya,” katanya.
Ish! Kesiannya la dengan Si Nizar Lilin ni ek. Dah la dalam pemilihan pun dia dah jatuh tergolek. Sekarang ni dah masuk dalam Longkang pulak! Dah dipilih jadi pemimpin, orang tak nak pulak.

Apa la malang sungguh nasib Si Barua DAPigs ni ek. Rasanya, elok sangat dah kalau dia Mufarakah dari PAS dan masuk jadi ahli DAPigs. Setidak - tidaknya, takde la dia hilang kemaluan dia sangat!!!
Categories: , ,

5 ulasan:

  1. Bertaubatlah..pegang lilin tu upacara agama dapig.macam sedang menerima hukum saja puak2 pro dapig ni. BETAUBATLAH.....pemimpin dibutuhkan bukan membutuh nak jadi pemimpin

    BalasPadam
  2. Bertaubatlah ejen alkuffar.takuti siksa kubur

    BalasPadam
  3. Hidup sebagai seorang pengkhianat memang tak berkat.

    BalasPadam
  4. Paling chabok pon Baik pegang "Anu" dari pegang Lilin

    BalasPadam
  5. ojo ngesstokke&kerungu ngomong wong kafir &munafiq....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping