Rabu, Julai 29, 2015

Buat apa pun tak guna dah Si Menteri Besar Selangor ni. Waima dia nak nafikan dakwaan yang dibuat oleh Si Chagubard yang melabelkan dia sebagai 'MB Cap Ayam' pun dah tak berfaedah.

Hakikatnya, Si Menteri Besar Selangor tu sendiri pun memang tak boleh harap. Nak selesaikan masalah dalam Negeri dia sendiri pun dia tak mampu. Inikan pulak kalau nak suruh dia selesaikan masalah lain.

Sedangkan sebelum ini, Si Menteri Besar Selangor tu dah diberi kata dua oleh puak - puak DAPigs yang mendesak agar Rejim Pakatan Selangor menggugurkan wakil PAS dari jawatan Exco.

Tapi, Si Menteri Besar Selangor tu tau yang dia takkan mampu untuk memenuhi tuntutan serta desakan yang dibuat oleh puak - puak DAPigs tu. Maka sebab itulah dia terpaksa berdolak dalih.

Bila ditanya mengenai rombakan dalam kepimpinan Pakatan Haramjadah tu di Selangor, Si Menteri Besar Selangor tu terus melatah dan mendakwa tidak ada sebarang perubahan yang akan dilakukan.
SHAH ALAM – Menteri Besar Selangor, Mohamed Azmin Ali menegaskan meskipun pentadbiran negeri berdepan krisis, namun rombakan Exco tidak akan berlaku. 

Beliau berkata, kerajaan negeri akan mengekalkan komposisi barisan Exco yang terdiri daripada  empat PKR, tiga Pas dan tiga DAP seperti sedia ada.
Nah! Nak buat keputusan sama ada untuk kekalkan PAS atau DAPigs dalam pemerintahan Rejim Pakatan sendiri pun Si Menteri Besar Selangor tu tak mampu nak lakukan. Macam mana diorang nak memerintah Negara?

Ada sumber memaklumkan Rejim Pakatan Selangor tu dah beberapa kali tak mengadakan mesyuarat Exco seperti mana yang sepatutnya dilakukan setiap minggu. Semuanya ekoran perbalahan yang berlaku.

Kata sumber berkenaan, punca Mesyuarat Exco tidak dapat diadakan ialah kerana DAPigs enggan berada semeja malah sebilik dengan wakil - wakil PAS bagi membincangkan soal pentadbiran Negeri.

Jika benar kenyataan yang dibuat oleh sumber tersebut, maka pincanglah perjalanan dalam pentadbiran dan akan terjejaslah kepentingan rakyat yang memerlukan kepimpinan yang jitu.

Sekiranya benar Si Menteri Besar tu tak mampu nak satukan kepimpinan dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu di Selangor, ada lebih baik dia lepaskan jawatan tu kepada mereka yang benar - benar berkemampuan. Penyudahnya nanti, Negeri dan Rakyat jugak yang akan sengsara!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Bila la Iskandar nak jadi MB?

    BalasPadam
  2. Azmin, dah tiba masa kau buktikan kau pendekar . Setakat kemenangan sebentar kat dunia ni, tak ada nilai pun.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping