Rabu, Julai 29, 2015

"Short and Simple". Itu saja kesimpulan yang boleh dibuat terhadap kenyataan media YAB Menteri Besar Pahang ni. Tak perlu nak diulas panjang lebar. Cukup setakat maklumkan apa yang perlu je.

Kata MB Pahang, semua pihak perlu bersabar dan jangan membuat sebarang spekulasi mengenai hasil siasatan ke atas 1MDB yang dikaitkan dengan YAB Perdana Menteri pada ketika ini.

Beliau mengambil maklum semua pihak kini berada dalam kekeliruan berikutan terlalu banyak maklumat yang dikongsi mengenai isu berkenaan secara terbuka khususnya di media arus perdana dan sosial.
“Kita tunggu lah…siasatan sedang dibuat oleh ‘pasukan petugas’ dan tunggulah rumusan yang dibuat hasil dari siasatan berkenaan.
“Saya faham zaman IT (teknologi maklumat) ini semua celaru, semua benda jadi tidak terkawal tapi saya nasihatkan agar kita perlulah berfikir sesuai dengan keadaan,” katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Ramah Mesra Aidilfitri anjuran Lembaga Kemajuan Perusahaan Perladangan (LKPP) Negeri Pahang di sini, Selasa.

Pejabat Perdana Menteri (PMO) semalam mengeluarkan kenyataan media agar semua pihak lebih-lebih lagi anggota pentadbiran kerajaan menunggu hasil siasatan ke atas 1MDB sebelum mengeluarkan apa-apa kenyataan.

Secara mudahnya, kenyataan YAB Menteri Besar Pahang tu menggesa agar kita jangan berangan nak jadi Pak Nujum. Nak pulak dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu sendiri. 

Kalau ada yang setakat 'LULUS SRP' pun nak memandai - mandai, susah juga. Ada yang pandai, tapi tak reti buat kerja pun tak guna jugak. Sampai hari ni, masalah dan kemelut yang melanda Pakatan Haramjadah tu pun masih tak selesai. Jadi, tak payah la diorang nak sibuk jaga tepi kain orang pulak!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Ketakutan sahaja yang tidak boleh disekat, pasti datang...

    Jagan cuba kelirukan benda yang jelas.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping