Sabtu, Julai 18, 2015

"Bukan Islam mana bakal bertanding untuk PAS?" Demikian persoalan yang dibangkitkan oleh salah seorang Bekas AJK PAS Pusat yang KALAH dalam pemilihan sebelum ini.

Wah! Nampak gayanya semakin kuat diorang ni menyalak macam 'Anjing' yang hilang akal. Semakin hari semakin terserlah pulak kesombongan dan keangkuhan puak - puak Gerakan Haprak Baru Si Mat Sabu ni.

Dan yang paling memalukan ialah apabila persoalan itu dibangkitkan oleh anak kepada bekas Pengasas PAS, Si Mujahid tu terhadap parti yang dibina oleh Allahyarham bapanya sendiri.

Kata dia, sayap penyokong bukan Islam PAS, DHPP tidak yakin mengenai kedudukan mereka dalam parti Islam itu berikutan terputusnya hubungan dengan DAP dan Pakatan Rakyat (PR). 
"Siapakah calon-calon ini? Setahu saya, Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) juga tidak pasti sama ada kewujudannya dalam parti terjamin. Dewan ini sekarang memikirkan kedudukannya dalam parti," katanya. 
Sebelum ini Si Pak Mus Stopa Putih tu berkata, PAS mungkin akan meletakkan calon bukan Islam di beberapa kerusi menentang DAPigs pada Pilihan Raya yang akan datang selepas memutuskan hubungan Politik. 

Si Pak Mus Stopa Putih tu juga turut menegaskan, PAS akan memberi kuasa kepada sayap penyokong bukan Islam dan akan terdapat ramai calon bukan Islam diletakkan pada pilihan raya nanti. 

Sebaliknya, Si Mujahid tu mendakwa, kewujudan DHPP itu sendiri adalah hasil usaha daripada pemimpin - pemimpin progresif, yang membawa sayap itu ke dalam struktur parti. 
"Pemimpin-pemimpin progresif parti itulah yang menggalakkan dan mendesak interaksi antara masyarakat yang pelbagai. Sekarang kita keluar, siapa yang melakukan kerja-kerja tersebut? 
"Inilah sebabnya mengapa DHPP berasa tidak selamat dengan kedudukan mereka," kata Mujahid, yang memainkan peranan penting dalam penubuhan sayap itu apabila beliau bertanggungjawab mengetuai biro perpaduan nasional PAS.
Dari kenyataan yang dibuat, nampak sangat kumpulan Gerakan Haprak Baru (GHARU) pimpinan Si Mat Sabu tu hanya sekadar nak menjadi Barua kepada puak - puak DAPigs tu sahaja.

Ibarat macam meludah ke langit, Gerakan Haprak Baru tu jelas cuba nak mencabar PAS demi untuk menjaga agenda kepentingan Politik Peribadi dirinya sendiri semata - mata. Bukannya untuk orang lain.

Tapi, itulah masalahnya bila PAS lama sangat 'pelihara Anjing' macam puak - puak Gerakan Haprak Baru Si Mat Sabu tu. Penyudahnya, diorang akan gigit tangan orang yang memberikan mereka ruang dan peluang untuk menjadi pemimpin!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. lalat! tak siapa leh cipta dan diumpamakan klu hinggap dibatang hidung berhala yg mereka sembah2 tu tak mampu pun berhala tu menghalaunya.,hadith lak klu terjtuh ke minuman, benam pas tu buang! akan jadi ubat..
    eh mcm2 fikiran lepas raya. ..he he semakin banyak lalat2 tersinarai he he.
    56

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping