Khamis, Julai 23, 2015

Berani atau Tidak Si Tony Puaka tu nak sahut cabaran yang dibuat? Sesuai dengan tagline puak - puak DAPigs yang nak mengamalkan dasar ketelusan, dia perlu berterus terang dengan rakyat.

Apa motif utama Si Tony Puaka tu beria - ia sangat nak pergi ke Indonesia sampai tahap dia sanggup ambil tindakan terhadap pihak Kerajaan yang menghalang dia ke luar dari Negara ini?

Ada urusan penting sangat ke yang dia perlu pergi ke sana secepat yang mungkin? Kalau ada, apa urusan yang sangat memerlukan kehadiran dia tu? Berani tak dia nak umumkan kepada rakyat?

Jika sebelum ini, media melaporkan pengakuan Si Tony Puaka tu yang mengakui bahawa dia pernah berjumpa dengan pihak Sarawak Report dalam usaha untuk menggulingkan Kerajaan Malaysia.

Laporan itu juga turut mendedahkan bahawa Si Tony Puaka tu didapati bersekongkol dengan pihak luar untuk mengubah maklumat yang telah didedahkan oleh Bekas Eksekutif Petrosaudi sebelum ini.

Kalau setakat Si Tony Puaka tu kata dia perlu pergi keluar Negara hanya kerana nak menghadiri jamuan makan malam bersama bekas rakan sekolah dia, baik tak payah la. Bukannya penting sangat pun.

Lagi pun, sekarang ni siasatan masih lagi dijalankan. Maka Si Tony Puaka tu perlu menonjolkan Integriti bagi menghadapi siasatan, bukannya meninggalkan Negara atas alasan yang remeh.

Setidak - tidaknya, tindakan itu mampu untuk menonjolkan sifat Ketelusan yang dijaja oleh puak - puak DAPigs tu sebelum ini. Bahkan dia jugak yang sibuk dok mintak semua orang agar jangan bertindak berat sebelah.

Jika kita lihat dari satu sudut, kenyataan yang dibuat oleh Si Tony Puaka tu seolah - olah alasan yang tidak dirancang dan Terpaksa diada - adakan bagi melepaskan diri dia sendiri.

Dek kerana pendedahan yang dibuat serta pengakuan yang dilakukan oleh Si Tony Puaka tu, maka dia juga perlu menampilkan sifat bertanggungjawab dalam Jawatankuasa PAC Parlimen.

Memandangkan dia juga terlibat, maka Si Tony Puaka tu boleh dianggap Tak Layak nak jadi sebahagian dari Jawatankuasa PAC Parlimen yang sedang menyiasat isu berkaitan dengan 1MDB. Kalau Si Tony Puaka tu setakat pandai cakap je, baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Tony patut beri kerjasama dan telus untuk disiasat mengenai penglibatannya dengan konspirasi fitnah PM dan 1MDB, sebagaiman kehendak beliau selama ini. Jangan hanya pandai bercakap mengenai orang lain tapi diri sendiri pula nak lari.

    BalasPadam
  2. dead end road, checkmate, doomed..................gossstannn, repent......... ....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping