Khamis, Julai 23, 2015

Alahai! Kesiannya la dengan Si Ahli Parlimen Pondan (Eh, Silap! Ahli Parlimen Pandan) ni ek. Tak dapat la dia nak berhari raya bersama sanak saudara dia yang berada diluar Negara pada ketika ini.

Dikala orang lain seronok menyambut hari lebaran dengan kaum keluarga masing - masing, Si Rafizi ni pulak terpaksa berhari raya sorang - sorang kat Malaysia sedangkan keluarga dia semua duduk jauh.

Macam mana dia nak lawat Pakcik dan Makcik sedara dia yang tinggal diluar Negara tu jika dia dihalangan dari meninggalkan Negara ni? Kan itu satu penganiayaan terhadap Si Rafizi tu.
SHAH ALAM - Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli mendakwa telah disenaraihitamkan oleh Jabatan Imigresen selepas menyemak statusnya di laman web jabatan itu, hari ini.

Menurutnya, selepas Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua dihalang meninggalkan negara hari ini, beliau telah membuat semakan tersebut. 

“Saya baru dimaklumkan bahawa Tony Pua telah dihalang dari meninggalkan negara atas penglibatan beliau mendedahkan kes 1MDB (1Malaysia Development Berhad). Ekoran itu, saya telah menyemak status saya di laman web Jabatan Imigresen dan mendapati status senarai hitam saya adalah sama seperti status Tony Pua. 
“Oleh yang demikian, saya mengesyaki saya juga telah disenaraihitamkan dan tidak dibenarkan keluar dari Malaysia,” katanya melalui satu kenyataan, hari ini.
Persoalannya, untuk apa yang Si Rafizi ni sibuk sangat nak pergi keluar Negara tu? Ada urusan apa yang penting sangat sehingga dia sanggup membuat dakwaan sedemikian?

Jika bukan dia berniat nak keluar Negara dan melawat sanak saudara dia yang duduk diluar Negara, apa kejadahnya yang Si Rafizi tu sibuk sangat nak pergi keluar Negara tu?

Kalau setakat nak mengadu domba dan menyebarkan dakyah pembohongan untuk memburuk - burukkan Negara atau bertemu dengan sekutu Pro Zionis dia, baik tak payah la.

Memang patut sangat Si Rafizi tu ditahan dari meninggalkan Negara ni. Tak puas ke dia dok kencing rakyat di Malaysia sampai tahap dia nak kencing masyarakat yang tinggal diluar Negara pulak?

Dan yang lebih menghairankan kita ialah dari mana Si Rafizi tu dapat duit yang sebegitu banyak untuk menampung perbelanjaan sepanjang dia berada diluar Negara? Takkan duit tu turun dari langit kot?

Atau mungkin Si Rafizi tu simpan duit semata - mata nak pergi ke luar Negara bagi menunaikan hasrat dia untuk memburuk - burukkan Negara sejak dari kecik kot. Mana la tau, kot kalau dia kumpul duit biasiswa yang dia dapat hanya untuk tujuan itu je!!! Jangan marah ye, kita bergurau je!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. kesiannnnnn.....saudara mara dia banyak kat uganda. tak dapat beraya la dia yer ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sedara dia bukan kat negara jahudi kah??!!??

      Padam
  2. Pengkhianat negara patut dilucutkan kerakyatan biar dia cari negara lain untuk tinggal, kerana perangainya amat menjijikkan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping