Selasa, Ogos 04, 2015

Kewujudan parti politik baru yang bakal diasaskan Geng Haprak Baru pimpinan Si Mat Sabu tu (GHB) tidak boleh dipandang sebelah mata. Demikian kata penganalisis politik, Dr Jeniri Amir.

Ujarnya ketika dihubungi oleh pihak media sebelum ini, PAS tidak boleh berterusan melabel GHB sebagai gerakan serpihan yang akan berkubur sepertimana parti - parti lain.
"Kita tak boleh samakan keadaan sekarang dengan dulu kerana perubahan landskap politik dan pemikiran pengundi yang tidak sama seperti tahun 70an dan 80an dulu. 
"Jadi adalah awal untuk kita buat kesimpulan bahawa mereka (GHB) akan menerima nasib yang sama seperti parti serpihan sebelum ini," katanya merujuk kepada parti Parti Parti Hizbul Muslimin Malaysia (HAMIM) dan Barisan Jemaah Islamiah Se-Malaysia (BERJASA).
Jeniri juga mengingatkan PAS agar bersiap sedia untuk kehilangan kehilangan beberapa kerusi dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), sementelah beberapa wakil rakyatnya baik ADUN ataupun ahli Parlimen sudahpun menyatakan sokongan mereka kepada GHB.

Justeru, sokongan pengundi juga akan beralih selari dengan 'peralihan' kumpulan pemimpin berkenaan.
"Boleh dikatakan PAS tanpa sokongan golongan liberal ini sudah terhakis sedikit sebanyak kekuatannya. Jadi sama ada ia (PAS) dapat memenangi atau mencapai prestasi lebih baik, atau sama seperti PRU13 lalu, saya percaya tidak akan sama.
"Kerana golongan yang 'keluar' itu merupakan pemimpin yang boleh dikatakan berwibawa dan ada pengaruh masing-masing. Jadi penyokong pemimpin yang 'keluar' ini pasti tidak akan menyokong PAS yang kini didikong kuat oleh golongan ulama," katanya. 
Beliau juga turut menegaskan, kerusi PAS yang dijangka akan 'hilang' itu adalah dari kawasan yang majoritinya terdiri daripada pengundi bukan Islam dan juga kawasan bandar.

PS: Biarlah hilang kerusi sekali pun, asalkan jangan maruah Islam yang tergadai dek kerana nak memenuhi kerakusan nafsu puak - puak Kafir Harbi DAPigs!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Professor ni Barua siapa pulak?

    BalasPadam
  2. Tunggu la raya aji akan datang 50 000 di kota baru akan hadir ayam panggang sate kebab telo goreng koteyou goreng mee non, air bandung, cincau cendol ais kacang dihidang. Aji akan menyesal tak sudah, aron din kita tak makan sop tulang,jin bodoh boleh la.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping