Ahad, Ogos 23, 2015

Huh! Memang dasar manusia yang tak sedar diri sungguh Si Mahfuz Bean ni. Bila hak orang, pandai pulak dia nak pertikai. Tapi bila hak diri sendiri, boleh pulak dia buat - buat tak tau.

Semalam Si Mahfuz Bean tu meroyan macam orang hilang akal apabila Kerajaan Negeri Kedah menaikkan elaun dikalangan ADUN - ADUNnya. Puas la Si Mahfuz Bean tu meracau tak tentu arah.

KONONnya Si Mahfuz Bean tu kata kenaikkan elaun yang diumumkan oleh Kerajaan Negeri Kedah tu adalah sesuatu yang tak perlu berdasarkan kepada keadaan semasa pada ketika ini.
"Saya kesal dengan tindakan MB yang mengambil kesempatan untuk menaikkan gaji pokok beliau dan anggota pentadbiran, sedang yang perlu dinaikkan hanyalah gaji pokok Adun.


"Sudah cukup dengan kenaikan gaji pokok Adun untuk perbelanjaan MB dan Exco kerajaan negeri nak hidup. Belajarlah menguruskan kehidupan yang sederhana di waktu keadaan ekonomi negara yang cukup kritikal sekarang," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
Yang herannya, kenapa pulak Si Mahfuz Bean tu nak pertikaikan kenaikkan elaun orang lain sedangkan bila elaun dia sebagai Ahli Parlimen dinaikkan, dia diamkan diri pulak? Adakah ianya wajar?

Kalau kita llihat dari segi keperluan, memang takde faedah lansung Kerajaan Pusat nak naikkan elaun Ahli Parlimen macam Si Mahfuz Bean tu. Dia bukannya ada membantu rakyat sangat pun.

Dan yang lebih menghairankan kita ialah apabila Si Mahfuz Bean tu dakwa Kedah sebagai Negeri Miskin dan kenaikkan elaun yang dibuat oleh Kerajaan Negeri itu adalah tidak setimpal.
"Bagaimana negeri miskin MB dan Exco kerajaan menikmati pendapatan gaji pokok yang lumayan dari hasil negeri yang miskin," soalnya.
Bukan ke sebelum ini mereka dikalangan puak - puak Pakatan Haramjadah tu sendiri mendakwa KONONnya Kerajaan Pusat yang ditadbir oleh Barisan Nasional ni akan Bankrap?

Jadi, apa pulak keperluannya untuk Si Mahfuz Bean tu sokong pulak kenaikkan elaun dikalangan Ahli - Ahli Parlimen termasuk diri dia sendiri jika Negara Malaysia ni dah semakin muflis?

Kesimpulan mudahnya, Si Mahfuz Bean tu hanya sekadar mempamerkan sifat MUNAFIK dan RETORIK dia apabila mempertikaikan tindakan Kerajaan Negeri Kedah menaikkan elaun ADUN sebelum ini sedangkan elaun dia sendiri pun mewah juga!!!
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping